eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePolityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł › Re: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
  • Data: 2015-07-05 11:43:24
    Temat: Re: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-07-04 o 12:46, Adam Sz. pisze:

    > Ha ha. Przy dwoch osobach (i myciu pod prysznicem, choc malo energooszczednym)
    > wychodzi mi 6000-6500kWh na rok, te 2000kWh na rok oznacza kompletne zero
    > komfortu. Tu wychodzi wlasnie wada domow "zeroenergetycznych" - chocbys dal
    > metr styropianu i piecioszybowe okna to ogrzewania CWU nie przeskoczysz :)

    Rozważ zamontowanie perlatorów (ale nie zwykłych, tylko specjalnych).
    Wymień słuchawki prysznicowe na energooszczędne (komfort jest ten sam,
    po prostu woda ci nie ścieka ze słuchawki, tylko leci szybkim i
    napowietrzonym strumieniem).
    Do tego baterie termostatyczne w wannie i prysznicu.

    Zrób prosty test. Zobacz w umywalce ile wylewasz wody przy maksymalnym
    otwarciu kranu.
    Masz zmywarkę, czy zmywasz naczynia ręcznie?
    Rury ciepłej wody masz w otulinach, czy nie? (minimalne normy mówią o
    2cm otuliny na wąskich rurkach i 3cm na szerszych - szczegóły
    http://www.izolacje.com.pl/artykul-galeria/id536,izo
    lacje-techniczne-wymagania-prawne?gal=1&zdjecie=47
    ).

    Ja mam ok. 3500kWh rocznie przy 4-osobowej rodzinie.

    O domu energooszczędnym trzeba myśleć kompleksowo - co zaznaczyłem już w
    pierwszym poście.

    M.