  • Data: 2021-07-17 11:57:07
    Temat: Re: Praca w drewnie a oprogramowanie CAD
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-07-16 o 14:28 -0700, ptoki napisał:

    > Freecad jak go ogarniesz to z pierwszego zrobi ci drugie.

    Dzięki za podpowiedzi! Wcześniej przeklikałem FreeCADa i nie znalazłem
    jak to zrobić, doszedłem więc do łatwego wniosku że skoro nie znalazłem
    to się po prostu nie da. Za twoim naciskiem zmieniłem założenie na "da
    się bo ptoki z internetu tak powiedział a ja po prostu nie umiem
    znaleźć" i... zadziałało. Przysiadłem dziś rano, przeklikałem jeszcze
    raz i już znalazłem. Jest dokładnie tak, jak wcześniej pisałeś: trzeba
    wymodelować element (to już miałem dobrze), a następnie wyrzutować go
    na rysunek techniczny i owymiarować.

    Problemem dla początkującego o skromnych potrzebach jest zamknąć oczy
    na te setki (tysiące?) przycisków, formatek i widoków, odnaleźć te 3-4
    istotne dla siebie guziki i skupić się wyłącznie na nich. Teraz już
    wiem, że modelowanie części najlepiej wykonać w "wb Part", ew.
    posiłkując się sketchem jeśli potrzeba coś wyfrezować, a następnie w
    "wb TechDraw" kliknąć przycisk "Insert a view" i dodać stosowne
    pomiary. Wydawałoby się prosta sprawa, ale dojść do tej procedury
    zajęło mi łącznie jakieś 10 godzin prób i błędów.

    Teraz umiem już wymodelować np. takie coś:
    https://imgpile.com/images/NiWeE2.png

    I na tej podstawie stworzyć taki rysunek:
    https://imgpile.com/images/NiWcAR.png

    Co istotne, zmiana modelu 3D pociąga za sobą zmiany na rysunku
    technicznym. Dokładnie o to chodziło. Dzięki!

    W międzyczasie przetestowałem dwa programy "do robienia mebli": bCAD i
    PolyBoard. Bardzo fajne, łatwe w użyciu i generują co trzeba, ale
    nadają się wyłącznie do robienia określonych mebli (typowo:
    biblioteczki, półki, regały...) bo w ramach uproszczenia interfejsu
    wymagają stosowania z góry określonych elementów, np. akcja "dodaj
    półkę", i ta półka musi być pozioma i zaczepiona w określony sposób.
    Słowem: FreeCAD rządzi. :)

    Mateusz