  • Data: 2021-03-29 11:41:27
    Temat: Re: Problem z rurą kanalizacyjną
    Od: budynPL <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 29 marca 2021 o 10:49:05 UTC+2 LordBluzg(R) napisał(a):

    > Najprościej to zadzwonić do UG i sprawdzić w EG jaki jest stan prawny
    > tej rury. Potem dopiero możesz działać.

    tak to się nie da, przynajmniej oficjalnie :-)
    Potrzebny jest numer księgi wieczystej. Poda go sąsiad lub ze starostwa z wydziału
    geodezji
    trzeba wziąć "uproszczony wypis z wypis z rejestru gruntu", tam jest numer księgi
    wieczystej.
    Księgę się przegląda przez internet, i szuka działu o służebnościach.
    Tam oczywiście nic nie będzie, bo nikt takiej służebności kiedyś nie ustanawiał.
    Co nie oznacza, że rura jest nielegalna. Wystarczyła zgoda właścicela.
    A taką zgodę można próbować szukać u właścicela rury. Jesli jest taka zgoda
    to wracamy do pkt 1 : przebudowa na własny koszt.
    A jak nie ma to sąd, czas i pieniądze -więc jak dla mnie to i tak pkt 1.

    b.