  • Data: 2021-02-10 15:08:06
    Temat: Re: Robot
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/02/2021 14:12, P_P wrote:
    > Jestem na kupnie robota sprzatającego - jaki dobry i sprawdzony model
    > polecacie?

    Dowolny, byle by były częsci zamienne dostepne w sensownych cenach albo
    byle był tak tani, aby kupno nowego nie było problemem.

    Robot będzie wymagał okresowaj wymiany zagarniacza, szczotek, po latach
    baterii, jak również czyszczenia w środku. Kupując markowy masz większe
    szanse na zamienniki i łatwiejszą obsługę, ale zapłacisz wiecej niż za
    pseudo robota z biedronki który odwala tą samą robotę, przynajmniej na
    początku.

    Prywatnie mam 2 Roomby. Roomba 620 (mam już chyba ze 4 lata) wymaga juz
    odpalania drukarki 3D... tylko że wlasnie dzieki temu że to popularny
    model stosowane detale są dostępne od reki lub mogę je produkować
    samodzielnie.

    Mam roombe 9xx mapującą pomieszczenie i faktycznie sprząta szybciej, ale
    jakosc sprzątania niewiele sie różni od zwykłej prostej Roomby 6xx.

    Więc dwie drogi:
    1) tani, z powrotem i wznawianiem - popsuje się, wyrzucisz
    2) droższy, z powrotem i wznawianiem, popsuje się, to wymienisz element
    na chiński zamiennik.

    Kwestia na ile kto ma cierpliwości do śrubokręta.

    Całkowicie pewnego, na lata bez awarii, chwilowo nie ma i raczej nie ma
    co liczyć, to nie jest w interesie producentów.

    PS. Roomby mają kilka absurdalnych wad, takich jak ruchoma stacja
    dokująca i idityczny system zasilania, brudzący się po tygodniach. Nic
    nie jest perfekcyjne.