  • 1. Data: 2021-02-10 14:12:47
    Temat: Robot
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Jestem na kupnie robota sprzatającego - jaki dobry i sprawdzony model
    polecacie?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2021-02-10 14:41:34
    Temat: Re: Robot
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.02.2021 o 14:12, P_P pisze:
    > Jestem na kupnie robota sprzatającego - jaki dobry i sprawdzony model
    > polecacie?

    najtańszy który wraca do bazy. Pi razy oko. dwa razy droższy, zrobi to
    samo w ciągu 20 minut z dostępnych 8 godzin, a gorszy zrobi to zadanie w
    ciągu. 40 minut z dostępnych 8 godzin.
    ToMasz

  • 3. Data: 2021-02-10 15:08:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/02/2021 14:12, P_P wrote:
    > Jestem na kupnie robota sprzatającego - jaki dobry i sprawdzony model
    > polecacie?

    Dowolny, byle by były częsci zamienne dostepne w sensownych cenach albo
    byle był tak tani, aby kupno nowego nie było problemem.

    Robot będzie wymagał okresowaj wymiany zagarniacza, szczotek, po latach
    baterii, jak również czyszczenia w środku. Kupując markowy masz większe
    szanse na zamienniki i łatwiejszą obsługę, ale zapłacisz wiecej niż za
    pseudo robota z biedronki który odwala tą samą robotę, przynajmniej na
    początku.

    Prywatnie mam 2 Roomby. Roomba 620 (mam już chyba ze 4 lata) wymaga juz
    odpalania drukarki 3D... tylko że wlasnie dzieki temu że to popularny
    model stosowane detale są dostępne od reki lub mogę je produkować
    samodzielnie.

    Mam roombe 9xx mapującą pomieszczenie i faktycznie sprząta szybciej, ale
    jakosc sprzątania niewiele sie różni od zwykłej prostej Roomby 6xx.

    Więc dwie drogi:
    1) tani, z powrotem i wznawianiem - popsuje się, wyrzucisz
    2) droższy, z powrotem i wznawianiem, popsuje się, to wymienisz element
    na chiński zamiennik.

    Kwestia na ile kto ma cierpliwości do śrubokręta.

    Całkowicie pewnego, na lata bez awarii, chwilowo nie ma i raczej nie ma
    co liczyć, to nie jest w interesie producentów.

    PS. Roomby mają kilka absurdalnych wad, takich jak ruchoma stacja
    dokująca i idityczny system zasilania, brudzący się po tygodniach. Nic
    nie jest perfekcyjne.

  • 4. Data: 2021-02-10 15:18:50
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-02-10 14:12, P_P wrote:
    > Jestem na kupnie robota sprzatającego - jaki dobry i sprawdzony model
    > polecacie?

    Gdzieniegdzie można jeszcze znaleźć ILIFE V7s Pro, mam go 4 czy 5 lat,
    raz naprawiałem, wszystkie części tanie i dostępne, na allegro i na
    aliexpress.

  • 5. Data: 2021-02-10 15:37:12
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    On 10.02.2021 15:18, m4rkiz wrote:
    > On 2021-02-10 14:12, P_P wrote:
    > Gdzieniegdzie można jeszcze znaleźć ILIFE V7s Pro, mam go 4 czy 5 lat,
    > raz naprawiałem, wszystkie części tanie i dostępne, na allegro i na
    > aliexpress.

    A co się psuje w takim robocie?

    --
    GreDi

  • 6. Data: 2021-02-10 15:49:55
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-02-10 15:37, GreDi wrote:
    > A co się psuje w takim robocie?

    ktoś na nim stanął i uszkodził napęd, reszta wymian to części
    eksploatacyjne - filtry i szczotki, w tym roku pewnie też wsadzę nową
    baterię

    robot miał wtedy nalatane ze 3,5 roku praktycznie codziennego sprzątania
    po jakieś 2h dziennie czyli spokojnie ponad 2k mth i nie było w środku
    widać żadnych zbliżających się problemów

    ten model ma opcję mopowania, ale nie korzystam i podobno bywają
    problemy z pompką wody, za to jako odkurzacz sprawuje się znakomicie
    i chodziłby bezawaryjnie gdyby nie zaplątał się komuś pod nogami

  • 7. Data: 2021-02-10 16:11:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2021-02-10 o 14:12, P_P pisze:
    > Jestem na kupnie robota sprzatającego - jaki dobry i sprawdzony model
    > polecacie?

    kupiłem kiedyś takie tanie wozidło viledy z jakiegoś lidla. Działa,
    zadziwiająco dużo zbiera (albo mam taki syf...). Nie wraca sam do bazy i
    wkurzające jest to, że jak znajdzie jakiś kabel czy większy obiekt to
    potrafi na niego wjechać i się zwiesić. Wjeżdżanie na dywan
    bezproblemowe (choć tam nie masz co liczyć na odkurzanie poważniejsze).
    Generalnie proste i tanie... ze 300 zaplacilem. Jedynie co mnie wkurza
    to podpinanie do ładowarki ale tak na dobra sprawe i tak po jednym
    zuzyciu akumulatora pojemnik należy opróżnić.

  • 8. Data: 2021-02-10 16:51:45
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 10.02.2021 o 14:12, P_P pisze:
    > Jestem na kupnie robota sprzatającego - jaki dobry i sprawdzony model
    > polecacie?

    Xiaomi Robot wersja 1, bez mopowania.
    Sam wraca do bazy, części eksploatacyjne dostępne jako oryginały i
    tańsze/gorsze zamienniki. Ma skaner laserowy i rysuje sobie mapę
    sprzątanego pomieszczenia. Jest możliwość sterowania przez aplikację,
    można wskazać na mapie pomieszczenia obszar jaki ma posprzątać.

    yabba

  • 9. Data: 2021-02-10 19:16:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przez wplątywanie w kable boje się uruchomić robota i wyjść z domu.
    No chyba że zamknąć drzwiami w łazience (wcześniej wszystko z podłogi do wanny) i
    niech sobie mopuje; i tu wada - nie wciśnie się
    pod muszlę WC (wiszącą).

    -----

  • 10. Data: 2021-02-10 19:36:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz napisał:

> [...]
    > bazy i wkurzające jest to, że jak znajdzie jakiś kabel czy większy
    > obiekt to potrafi na niego wjechać i się zwiesić.

    U nas w firmie jeden taki ukradł koledze ładowarkę do telefonu i schował
    ją w pakamerze. Znalazła się po tygodniu. Potem zabrał się za ściągnięcie
    monitora z biurka. Przyłapano go jak wytrwale szarpał kablem. To podobno
    jakiś topowy model -- jak rozumiem, wyposażony w sztuczną inteligencję.
    Te tańsze pewnie są głupsze, ale może nie aż tak złośliwe i wredne.

    --
    Jarek