  • 11. Data: 2021-02-11 10:32:09
    Temat: Re: Robot
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 10.02.2021 o 14:12, P_P pisze:
    > Jestem na kupnie robota sprzatającego - jaki dobry i sprawdzony model
    > polecacie?

    Ja mam COBBO PRO 27+ ponad pół roku i działa super. Ma wszelkie funkcje
    mądrych odkurzaczy: mapowanie, możliwość puszczenia na wybranym
    obszarze, wykluczenie obszaru z odkurzania (np. mam zaznaczone żeby pod
    prysznic nie wjeżdżał albo do szaf). Ma też jedną megazajebistą funkcję:
    bazę ze śmietnikiem - po każdym odkurzaniu wyrzuca śmieci do worka w
    bazie przez co nie trzeba codziennie go czyścić i jest naprawdę samodzielny.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 12. Data: 2021-02-11 11:17:32
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > U nas w firmie jeden taki ukradł koledze ładowarkę do telefonu i schował
    > ją w pakamerze. Znalazła się po tygodniu. Potem zabrał się za ściągnięcie
    > monitora z biurka. Przyłapano go jak wytrwale szarpał kablem. To podobno
    > jakiś topowy model -- jak rozumiem, wyposażony w sztuczną inteligencję.
    > Te tańsze pewnie są głupsze, ale może nie aż tak złośliwe i wredne.

    u mnie najczęściej wplątuje się w swój kabel do ładowania. Ale fakt -
    kilka razy holował różne drobne przedmioty za sobą

  • 13. Data: 2021-02-11 11:18:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2021-02-10 o 19:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > Przez wplątywanie w kable boje się uruchomić robota i wyjść z domu.
    > No chyba że zamknąć drzwiami w łazience (wcześniej wszystko z podłogi do
    > wanny) i niech sobie mopuje; i tu wada - nie wciśnie się pod muszlę WC
    > (wiszącą).

    jak się zwiesi to się połapie i wyłączy. Skoro mój biedamodel taki
    ficzer ma to wszystkie droższe również powinny.

  • 14. Data: 2021-02-11 11:30:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.02.2021 10:32, Sebastian Rusek wrote:
    > Ma też jedną megazajebistą funkcję: bazę ze śmietnikiem - po każdym
    > odkurzaniu wyrzuca śmieci do worka w bazie przez co nie trzeba
    > codziennie go czyścić i jest naprawdę samodzielny.

    Zaleta duża, ale czy warta ceny drugiego robota (z tych popularnych), to
    już subiektywna kwestia ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2021-02-11 15:41:01
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 10.02.2021 o 14:12, P_P pisze:
    > Jestem na kupnie robota sprzatającego - jaki dobry i sprawdzony model
    > polecacie?

    Xiaomi Roborock S50 lub S6
    Swego czasu absolutny top w stosunku cena/jakość/użyteczność.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 16. Data: 2021-02-12 07:10:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Rozróżnia klocuszki Lego i główki dziecięcych lalek przed wciągnięciem?
    U mnie śmieci idą najpierw do kartonowego pudełka, gdzie są starannie przeglądane
    pęsetą :-)
    W tym przypadku mały zbiornik to wybawienie w porównaniu z pełnowymiarowym
    odkurzaczem bezworkowym ;-)

    -----

  • 17. Data: 2021-02-14 12:23:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 Feb 2021 14:12:47 +0100, "P_P" <p...@x...onet.pl>
    wrote:
    > Jestem na kupnie robota sprzatającego - jaki dobry i sprawdzony
    > model
    > polecacie?

    Poszukaj w archiwum moje zmagrania z i7.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2021-02-14 12:32:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 Feb 2021 15:08:06 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > PS. Roomby mają kilka absurdalnych wad, takich jak ruchoma stacja
    > dokująca i idityczny system zasilania, brudzący się po tygodniach.
    > Nic
    > nie jest perfekcyjne.

    Możesz rozwinąć? Aktualnie piszę opracowanie na temat absurdów
    konstrukcyjnych w i7(+)oraz idiotyzmów w aplikacji "iRobot Home" i
    przydałoby się kilka analogi do innych modeli.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2021-02-14 16:07:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/02/2021 12:32, Marek wrote:
    > Możesz rozwinąć? Aktualnie piszę opracowanie na temat absurdów
    > konstrukcyjnych w i7(+)oraz idiotyzmów w aplikacji "iRobot Home" i
    > przydałoby się kilka analogi do innych modeli.

    Stacja dokująca Roomby 6xx i 9xx (możliwe że taka sama jest do
    wszystkich modeli w tym zakresie) ma dwie poważne wady z którymi nic nie
    zrobiono przez lata:

    a) ślizga się na podłodze. Co oznacza że robot nie jest w stanie na nią
    wjechać, jeśli nie jest postawiona pod ścianą oraz kiedy na nią wjeżdza,
    przesuwa ja i gubi orientacje. Tymczasowo rozwiazuje to składąc po
    stację dokującą cienką "folię silikonową" która działa troche jak
    dwustraonna taśma klejąca. Myś być jednak bardzo ciekna - robot nie
    wjedzie jesli będzie choć o 0.5mm wyżej (!).

    b) styki wystajace ze stacji najpierw dotykają brudnej obudowy robota, a
    dopiero potem styków, podczas dokowania. W efekcie czego po kilku takich
    dokowaniach na stykach widać warstwę brudu. Oczywiście powoduje to
    problemy z kontaktem. Kończy się to "wierceniem" robota na stacji
    dokujacej aby odnaleźć kontakt, a po jakimś czasie takiego wiercenia się
    robot zjeżdża ze stacji i zaczyna ponownie dokowac. Ponieważ często
    wtedy stacja jest już zaplątana w kabel - w wyniku tego wiercenia, to
    nie udaje się. Najlepsze jest jednak kiedy robi to w nocy. Projektanci
    robota nie wpadli na to by podczas dokowania wyłączyć szczotki, więc
    wyje. To wina programistów: kiedy rozpoczyna proces sprzątania, to
    porusza się bez właczonych szczotek. Ta wada jest taka sama we
    wszystkich modelach jakie widziałem.

    Dodatkowo luźne problemy:

    c) iRoobe można sterować z HomeAssisanta. I nawet to działa, ale proces
    odzyskiwania tajnych kluczy jest bardzo trudny i raczej dla nerdów.
    Kompletnei nie pojmuje dlaczego. Skoro da się, to po co to sztucznie
    utrudniać?

    d) w modelu 6xx i pewnie w pozostałych też, większość mechniki działa na
    łożyskach tworzywo<->metal. Jeśli wkręca się tam włosy, to szlag je
    stafia (topią się). Dodatkowe metalowe tulejki kosztowały by producenta
    prawie nic. W ruch u mnie idzie drukarka 3D, niektóre elementy
    mechaniczne da się wydrukować z nylonu i działają, o dziwo.

    e) Napęd szczotek jest przykładem projektowania przez idiotę. W środku
    jest chyba coś koło 7 zębatek. Powoduje to że po kilku przebiegach
    rośnie hałas, by pod koniec pracowała z głośnością uniemozliwiającą
    oglądanie telewizji. Oczywisćie zębatki zrobione z gównolitu. Rozpadły
    się wszystkie po około 2 latach. Znowu poszła w ruch drukarka i nylon.
    Nie można mieć zwykłych, metalowych? Były by głośniejsze, ale cały czas
    tak samo...

    f) Brudzą się czujniki schodów. Zbiera się w nich pył, są najzwyczajniej
    źle zaprojektowane. Efekt: Rooba zamiast sprzadać wykonuje kilka ruchów
    do tyłu, jak by się czegoś wystraszyła i error. Kiedys mozna było sporo
    na allegro znaleźc takich "poputych".

    f) Roomba jest łatwo rozbieralna. Ale tylko do pewnego momentu. Jak
    zabrudzą się czujniki schodów to roboty na 2h. Widocznie ten etap
    projektował ktoś inny, bo jest odwrotnością łatwości wymiany pozostałyc
    elementów. Prawdę mówiąc czułem się jak bym rozbierał stary magnetofon
    unitry. Wszędzie za krótkie kable lutowane wprost do płytki i zatrzaski.
    Dużo delikatnych zatrzasków w tajnych i zaskakujących miejscach. Przygoda.

  • 20. Data: 2021-02-14 17:06:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 14 lutego 2021 o 16:07:11 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    > Dużo delikatnych zatrzasków w tajnych i zaskakujących miejscach. Przygoda.
    Czyli roombe mozna sobie w buty wsadzić bo jak napisałeś więcej w niej spierdolone
    niż dobre. Mam tanie dignity niemożliwe chyba już do kupienia. Ma w sześć lat. Wtedy
    kosztowalo 340 złotych czy jakoś podobnie. Akumulator jak był nowy wytrzymywał
    cztery cykle po dwadzieścia minut. Teraz też wytrzymuje cztery cykle po dwadzieścia
    minut. Cała reszta w stanie takim jak akumulator. Raz się popsuł. Z cztery lata temu
    obróciła się zębatka na osce silniczka. Kropelka zadziałała i do tej pory spokój. Jak
    do tej pory 5 złotych miesieczne kosztowało mnie użytkowanie odkurzacza.