eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSiedem skutecznych sposobów na ślimaki. Przybędą ich tysiące do ogrodu › Re: Siedem skutecznych sposobów na ślimaki. Przybędą ich tysiące do ogrodu
    From: Mateusz Viste <m...@...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Siedem skutecznych sposobów na ślimaki. Przybędą ich tysiące do
    ogrodu
    Date: Sun, 11 Jun 2023 22:42:03 +0200

    dn. 11.06.2023 o 13:05, M M napisał:
    > Jak niesprawdzony to bym nie ryzykował

    Ja osobiście nie sprawdziłem, ale wygląda na to, że inni ludzie to
    jednak jedzą. Przy czym jedzą, ale nikt się jakoś nie zachwyca, więc
    to chyba jakaś dziwna moda.

    > również te dla ludzi trujące. Więc nawet jak sam w sobie trujący nie
    > jest, nie wiadomo co ostatnio jadł.

    To samo można powiedzieć o winniczku, homarze czy raku.

    A jeśli o ślimaki chodzi, to o ile wiem przed przyrządzeniem poddaje
    się je szczególnej diecie, następnie głodówce, a potem zostają
    "odśluzowane" (nie wiem czy po Polsku jest na to słowo) za pomocą soli
    albo octu - by oddały cały śluz. To dotyczy wszystkich ślimaków, nie
    tylko tych nagich.

    > Kiedyś było w rodzinie na wsi zdarzenie że wlazły ze dwa takie do
    > garnka z ugotowanym rosołem - nikt nie odważył się spróbować, trzeba
    > było wylać.

    Jeśli rosół był już zimny, tj. ślimak się nie ugotował, to zapewne
    rozsądniej było wylać. Ślimaki mogą być nosicielami śmiertelnych dla
    nas pasożytów.

    Mateusz