  • Data: 2022-11-25 21:43:24
    Temat: Re: Straty ciepła na 20 metrach rury w ziemi
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .11.2022 o 19:50 Jacek <k...@a...com> pisze:

    > Będę montował pompę ciepła powietrze-woda 11 kW. Mam 2 lokalizacje:
    > 1 - pod panelami PV. To mi się podoba, bo z dala od domu i nie będzie
    > hałasu, ALE mam 20 metrów do ułożenia w ziemi rurek z czynnikiem
    > chłodniczym/grzewczym.
    > 2 - na ścianie domu, co mi się nie podoba, bo zasłonię sobie okno od
    > pralni i będzie bardziej hałasować.
    > Pytanko do Was: czy straty ciepła na 20 metrach rurek będą na tyle
    > istotne, żeby się tym przejmować?
    > Jacek

    Daj pod panelami - tylko się upewnij czy nie będzie za blisko sąsiada. Na
    PC (hałas) są przepisy i minimalne odległości od granicy działki.
    Daj te rury w potrójnej izolacji i całość w rurze kanalizacyjnej fi 160 i
    będzie dobrze.
    Kanaliza zabezpieczy mechanicznie, połóż ją ze spadkiem aby ewentualne
    skropliny miały gdzie odpłynąć.

    TG