    From: ddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: System alarmowy w/g ubezpieczycieli
    Date: Mon, 15 Aug 2016 22:23:15 +0200

    W dniu 13.08.2016 o 14:36, Dariusz K. Ładziak pisze:
    > Po drugie - jak
    > chcesz istniejącą instalację zabezpieczenia technicznego wpiąć do
    > systemu firmy ochroniarskiej - to zwykle pada pytanie o instalatora i
    > takich instalowanych przez nie wiadomo kogo nie chcą obsługiwać -
    > przecież biorą odpowiedzialność.

    w jakiej firmie? kto bierze odpowiedzialność? przecież te firmy żyją z
    abonamentu i gdzieś mają to czy system działa czy nie

    Zwykle kończy się to pełnym audytem
    > technicznym wykonanym przez uprawnionego instalatora ze strony firmy
    > ochroniarskiej. Ale to czas i dodatkowe koszty.

    a no jeżeli można klienta naciągnąć na dodatkowe koszty to czemu nie

    > Dalej - firma oferująca usługi w zakresie zabezpieczeń technicznych
    > powinna mieć stosowną koncesję MSWiA.

    nie musi mieć - koncesja wymagana jest jedynie przy działalności
    koncesjonowanej i jeżeli takiej w ciągu pół roku od otrzymania koncesji
    nie rozpoczniesz (a alarm w domku działalnością koncesjonowaną nie jest)
    to koncesja zostanie cofnięta

    > Lista wydanych koncesji powinna być dostępna w MSWiA - choć tu trybu
    > dotarcia nie znam (nie przerabiałem jeszcze wyrobienia koncesji).

    Koncesja wpisana jest w CEIDG (podobnie jak koncesja na alkohol), dla
    spółek pewnie taki wpis widnieje w krs

    > Tak więc pytaj o wpis na listę (człowiek) albo koncesję (firma).

    Łukasz