  • 1. Data: 2016-07-13 23:20:23
    Temat: System alarmowy w/g ubezpieczycieli
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Mam pytanie. Czy w obecnych czasach instalatorzy systemów alarmowych
    podlegają jakimś regulacjom?
    Czy powinni mieć jakieś dokumenty, potwierdzenia, koncesje, cokolwiek,
    aby można było bezsprzecznie uznać, że od strony prawa wszystko jest ok?

  • 2. Data: 2016-07-13 23:40:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pytaj u ubezpieczycieli bo u nich kazdy chuj na swoj stroj wymysla produkty. Alarm to
    sie teraz wykupuje z ochrona. Firma co ochrania jest ubezpieczona na wypadek strat
    zwiazanych z wlamaniem jak by za dlugo jechali. Ja tak mam.

  • 3. Data: 2016-07-14 12:58:58
    Temat: Re: System alarmowy w/g ubezpieczycieli
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Wed, 13 Jul 2016 14:40:27 -0700 (PDT)
    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

> [...]
    > produkty. Alarm to sie teraz wykupuje z ochrona. Firma co ochrania
    > jest ubezpieczona na wypadek strat zwiazanych z wlamaniem jak by za

    Okradli (nie mnie, ale blisko), stwierdzili że jeden z zamków (z
    trzech) był nieprzekręcony (prawda, ktoś przeoczył). Z ubezpieczenia
    nici.
    Tak tylko uczulam.

  • 4. Data: 2016-07-14 19:11:19
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.07.2016 o 23:20, Irek.N. pisze:
> [...]
    > Czy powinni mieć jakieś dokumenty, potwierdzenia, koncesje, cokolwiek,
    > aby można było bezsprzecznie uznać, że od strony prawa wszystko jest ok?

    słowa klucz:
    wpis na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego
    koncesja mswia na ochronę osób i mienia w formie zabezpieczenia
    technicznego obiektów
    W zależności od obiektu dokument (swoją drogą nic nie znaczący) wymagany
    lub nie.
    bezsprzecznie to on też musiał podłączyć to do 230v, więc też SEP E1, na
    drabinę pewnie wlazł - więc bhp+wysokościowe itd... ;)

    Łukasz

  • 5. Data: 2016-07-14 22:18:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 lipca 2016 12:58:59 UTC+2 użytkownik jedenptak napisał:
    .

    > Okradli (nie mnie, ale blisko), stwierdzili że jeden z zamków (z
    > trzech) był nieprzekręcony (prawda, ktoś przeoczył).
    A złodzieje weszli od tarasu czy innym oknem pewnie. Bo tylko idiota by się z zamkami
    w drzwiach szarpał. A złodzieje to prestiżowy zawód i idiotów tam niewelu.
    >Z ubezpieczenia nici.
    > Tak tylko uczulam.
    Typowe urban legend.

  • 6. Data: 2016-07-19 11:23:16
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Thu, 14 Jul 2016 13:18:07 -0700 (PDT)
    Kris <k...@g...com> wrote:

    > A złodzieje weszli od tarasu czy innym oknem pewnie. Bo tylko idiota
    > by się z zamkami w drzwiach szarpał. A złodzieje to prestiżowy zawód
    > i idiotów tam niewelu.
    > Typowe urban legend.

    To nie był akurat dom, i weszli drzwiami (mieli do wyboru 3, trafili
    akurat na te "z wadą").
    Urban legend? - taka była podstawa odmowy wypłaty, na piśmie. Sądzą się
    teraz, ale szanse małe - zapisy w umowie. Do ubezpieczenia mieszkania
    nie ma takich zapisów "małymi literami"?

  • 7. Data: 2016-08-13 14:36:06
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Irek.N. pisze:
> [...]
    > Czy powinni mieć jakieś dokumenty, potwierdzenia, koncesje, cokolwiek,
    > aby można było bezsprzecznie uznać, że od strony prawa wszystko jest ok?

    Instalator systemu alarmowego powinien być wpisany na listę
    wykwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego. Stare,
    zielone licencje pracownika zabezpieczenia technicznego straciły ważność
    - ale świadczą przynajmniej o tym że posiadacz został na ową listę
    wpisany z urzędu w momencie ustawowo zarządzonej utraty ważności licencji.

    Fakt posiadania wpisu na listę daje ci dwie rzeczy - po pierwsze masz
    papier, że gość został sprawdzony pod względem elementarnej uczciwości
    (znaczy - w aktach policyjnych i sądowych nie figuruje jako znany z
    kontaktów ze środowiskiem przestępczym) co daje nadzieję że szczegóły
    zabezpieczeń już jutro nie będą w posiadaniu złodziei. Po drugie - jak
    chcesz istniejącą instalację zabezpieczenia technicznego wpiąć do
    systemu firmy ochroniarskiej - to zwykle pada pytanie o instalatora i
    takich instalowanych przez nie wiadomo kogo nie chcą obsługiwać -
    przecież biorą odpowiedzialność. Zwykle kończy się to pełnym audytem
    technicznym wykonanym przez uprawnionego instalatora ze strony firmy
    ochroniarskiej. Ale to czas i dodatkowe koszty.

    Dalej - firma oferująca usługi w zakresie zabezpieczeń technicznych
    powinna mieć stosowną koncesję MSWiA. Niby wymóg trochę nieostry - można
    bez koncesji być podwykonawcą dla firmy koncesjonowanej, można być
    uczestnikiem konsorcjum (cywilnej spółki celowej pomiędzy firmami) w
    którym choć jedna z firm koncesję posiada - ale koncesja daje większe
    szanse na wydębienie odszkodowania jak firma coś spieprzy (podstawowy
    wymóg koncesji - posiadanie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za
    straty spowodowane u klienta)

    Aktualność wpisów na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia
    technicznego potwierdzisz w Wydziale Postępowań Administracyjnych
    komendy wojewódzkiej w której wpisu dokonano, być może WPA innych komend
    też odpowiedzi udzielą. Warunek - masz znać numer wpisu na listę i
    elementarne dane osobowe człowieka (czyli te z zaświadczenia o wpisie na
    listę) - bo to oznacza że jego zaświadczenie na oczy widziałeś i masz
    interes prawny w upewnieniu się o zgodności z aktualnym stanem prawnym
    (nikt co tydzień nie biega do WPA i nie pobiera nowego zaświadczenia).
    Lista wydanych koncesji powinna być dostępna w MSWiA - choć tu trybu
    dotarcia nie znam (nie przerabiałem jeszcze wyrobienia koncesji).

    Tak więc pytaj o wpis na listę (człowiek) albo koncesję (firma).

  • 8. Data: 2016-08-13 14:45:19
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    ddddddddd pisze:

> [...]
    > bezsprzecznie to on też musiał podłączyć to do 230v, więc też SEP E1, na
    > drabinę pewnie wlazł - więc bhp+wysokościowe itd... ;)

    Nie istnieje coś takiego jak "uprawnienia SEP E1". SEP nie nadaje
    uprawnień - uprawnienia nadaje Urząd Regulacji Energetyki. SEP jest
    jedynie jednym z podmiotów akredytowanych przez URE do prowadzenia
    szkoleń, egzaminowania i wystawiania dokumentów poświadczających
    uzyskanie uprawnień. Fakt - SEP jest pierwszym podmiotem który taką
    akredytację uzyskał, i to nie występując o nią - na zasadzie
    poszanowania praw nabytych, mocą ustawy przenoszącej kwestię uprawnień z
    SEP do URE został uznany za podmiot akredytowany. Osobiście mam te
    uprawnienia wydane przez - uwaga! - SIMP oddział w Gliwicach (i
    szkolenie i egzamin w Warszawie...)

    O korzyściach dla klienta z faktu posiadania przez wykonawcę stosownych
    papierów już napisałem.

    --
    Darek

  • 9. Data: 2016-08-15 22:23:15
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.08.2016 o 14:36, Dariusz K. Ładziak pisze:
> [...]
    > systemu firmy ochroniarskiej - to zwykle pada pytanie o instalatora i
    > takich instalowanych przez nie wiadomo kogo nie chcą obsługiwać -

    w jakiej firmie? kto bierze odpowiedzialność? przecież te firmy żyją z
    abonamentu i gdzieś mają to czy system działa czy nie

    Zwykle kończy się to pełnym audytem
    > technicznym wykonanym przez uprawnionego instalatora ze strony firmy
    > ochroniarskiej. Ale to czas i dodatkowe koszty.

    a no jeżeli można klienta naciągnąć na dodatkowe koszty to czemu nie

    > Dalej - firma oferująca usługi w zakresie zabezpieczeń technicznych
    > powinna mieć stosowną koncesję MSWiA.

    nie musi mieć - koncesja wymagana jest jedynie przy działalności
    koncesjonowanej i jeżeli takiej w ciągu pół roku od otrzymania koncesji
    nie rozpoczniesz (a alarm w domku działalnością koncesjonowaną nie jest)
    to koncesja zostanie cofnięta

    > Lista wydanych koncesji powinna być dostępna w MSWiA - choć tu trybu
    > dotarcia nie znam (nie przerabiałem jeszcze wyrobienia koncesji).

    Koncesja wpisana jest w CEIDG (podobnie jak koncesja na alkohol), dla
    spółek pewnie taki wpis widnieje w krs

  • 10. Data: 2016-08-16 22:06:40
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    ddddddddd pisze:

    > w jakiej firmie? kto bierze odpowiedzialność? przecież te firmy żyją z
    > abonamentu i gdzieś mają to czy system działa czy nie

    Masz jakieś kontakty ze środowiskiem ochroniarzy? Bo ja jestem wpisany
    na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego... Żeby
    prowadzić firmę ochroniarską - trzeba mieć koncesję MSWiA. Żeby mieć
    koncesję - trzeba mieć ubezpieczenie OC. Jedna wtopa u jednego klienta -
    i mamy wypowiedzenie umowy ubezpieczeniowej z propozycją nowych warunków
    - składka x2, czasem (jak wtopa duża) x3. Albo płacimy i płaczemy, albo
    biznes zwijamy. Zmiana ubezpieczyciela nic nie da - dotychczasowy już
    konkurencję uświadomił, nikt nie chce w gówno wdepnąć.

    > Zwykle kończy się to pełnym audytem
    >
    > a no jeżeli można klienta naciągnąć na dodatkowe koszty to czemu nie

    Ano, jeżeli można jak ostatni idiota w gówno wdepnąć - to czemu nie?
    Wiesz jak Ziutki, Janusze i szwagrowie potrafią systemy zabezpieczeń
    instalować? To nie działalność charytatywna - to biznes. Sprzedaje się
    usługę ochrony fizycznej tak tanio jak się da (i uwierz - sprzedaje się
    na granicy opłacalności, wiem jak ochroniarze zarabiają) i nie ma
    miejsca na głupie wpadki za które ubezpieczyciel stawkę podwoi. Papiery
    muszą być zapięte na ostatni guzik - albo firma ochroniarska przejmuje
    instalację robioną przez fachowca z formalnymi uprawnieniami, albo jej
    fachowiec dokładnie sprawdza instalację robioną przez Janusza.

> [...]
    > koncesjonowanej i jeżeli takiej w ciągu pół roku od otrzymania koncesji
    > nie rozpoczniesz (a alarm w domku działalnością koncesjonowaną nie jest)

    Co znaczy "nie rozpoczniesz"? Za rozpoczęcie działalności uznawane jest
    wystawienie oferty publicznej - mam wpis na listę pracowników
    wykwalifikowanych, mam koncesję MSWiA, założę chętnym systemy
    zabezpieczenia". Chętnych mogę nie mieć jeszcze długo (oj, żebyśmy mieli
    trochę mniej chętnych, zwłaszcza tych z durnymi zleceniami...). Nie
    trzeba mieć zleceń, faktur, dochodu z działalności - trzeba mieć tylko
    chęć działania.

    > Koncesja wpisana jest w CEIDG (podobnie jak koncesja na alkohol), dla
    > spółek pewnie taki wpis widnieje w krs

    Fajnie, osobiście robię jako wspólnik mniejszościowy - kumpel ma
    koncesję, ja jestem tylko fachowiec od specyficznych zagadnień. Dzięki
    za uściślenie - wszak pisałem że tu szczegółów nie znam.

    I jako komentarz do własnego tekstu mogę tylko napisać - że podtrzymuję.

    Lepiej znaleźć firmę z kompletem papierów jak Janusza (i nie, nie robię
    sobie i kumplowi reklamy, jako użytkownika usenetu bardzo lubię IrkaN -
    ale jak powie że potrzebuje poniżej pięćdziesięciu kamer - to może w
    przyszłej pięciolatce, obecnie poniżej setki to nosem kręcimy). Ja tylko
    IrkaN lubię i nie chcę żeby w gówno wdepnął.

    --
    Darek