    Subject: Re: System alarmowy w/g ubezpieczycieli
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>
    Date: Tue, 16 Aug 2016 22:06:40 +0200

    ddddddddd pisze:

    > w jakiej firmie? kto bierze odpowiedzialność? przecież te firmy żyją z
    > abonamentu i gdzieś mają to czy system działa czy nie

    Masz jakieś kontakty ze środowiskiem ochroniarzy? Bo ja jestem wpisany
    na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego... Żeby
    prowadzić firmę ochroniarską - trzeba mieć koncesję MSWiA. Żeby mieć
    koncesję - trzeba mieć ubezpieczenie OC. Jedna wtopa u jednego klienta -
    i mamy wypowiedzenie umowy ubezpieczeniowej z propozycją nowych warunków
    - składka x2, czasem (jak wtopa duża) x3. Albo płacimy i płaczemy, albo
    biznes zwijamy. Zmiana ubezpieczyciela nic nie da - dotychczasowy już
    konkurencję uświadomił, nikt nie chce w gówno wdepnąć.

    > Zwykle kończy się to pełnym audytem
    >
    > a no jeżeli można klienta naciągnąć na dodatkowe koszty to czemu nie

    Ano, jeżeli można jak ostatni idiota w gówno wdepnąć - to czemu nie?
    Wiesz jak Ziutki, Janusze i szwagrowie potrafią systemy zabezpieczeń
    instalować? To nie działalność charytatywna - to biznes. Sprzedaje się
    usługę ochrony fizycznej tak tanio jak się da (i uwierz - sprzedaje się
    na granicy opłacalności, wiem jak ochroniarze zarabiają) i nie ma
    miejsca na głupie wpadki za które ubezpieczyciel stawkę podwoi. Papiery
    muszą być zapięte na ostatni guzik - albo firma ochroniarska przejmuje
    instalację robioną przez fachowca z formalnymi uprawnieniami, albo jej
    fachowiec dokładnie sprawdza instalację robioną przez Janusza.

    > nie musi mieć - koncesja wymagana jest jedynie przy działalności
    > koncesjonowanej i jeżeli takiej w ciągu pół roku od otrzymania koncesji
    > nie rozpoczniesz (a alarm w domku działalnością koncesjonowaną nie jest)
    > to koncesja zostanie cofnięta

    Co znaczy "nie rozpoczniesz"? Za rozpoczęcie działalności uznawane jest
    wystawienie oferty publicznej - mam wpis na listę pracowników
    wykwalifikowanych, mam koncesję MSWiA, założę chętnym systemy
    zabezpieczenia". Chętnych mogę nie mieć jeszcze długo (oj, żebyśmy mieli
    trochę mniej chętnych, zwłaszcza tych z durnymi zleceniami...). Nie
    trzeba mieć zleceń, faktur, dochodu z działalności - trzeba mieć tylko
    chęć działania.

    > Koncesja wpisana jest w CEIDG (podobnie jak koncesja na alkohol), dla
    > spółek pewnie taki wpis widnieje w krs

    Fajnie, osobiście robię jako wspólnik mniejszościowy - kumpel ma
    koncesję, ja jestem tylko fachowiec od specyficznych zagadnień. Dzięki
    za uściślenie - wszak pisałem że tu szczegółów nie znam.

    I jako komentarz do własnego tekstu mogę tylko napisać - że podtrzymuję.

    Lepiej znaleźć firmę z kompletem papierów jak Janusza (i nie, nie robię
    sobie i kumplowi reklamy, jako użytkownika usenetu bardzo lubię IrkaN -
    ale jak powie że potrzebuje poniżej pięćdziesięciu kamer - to może w
    przyszłej pięciolatce, obecnie poniżej setki to nosem kręcimy). Ja tylko
    IrkaN lubię i nie chcę żeby w gówno wdepnął.

    --
    Darek