  • 1. Data: 2016-07-13 00:34:29
    Temat: gniazda na elewacji
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Mam już ścianę, styropian, siatkę i we wyznaczonych miejscach kabelki doprowadzone 3f
    na osobnym obwodzie. Nie mam gniazdek (ani tynku - może kiedyśtam). Parapety i rynny
    są, woda strugami nie płynie nawet jak zacina.

    Co byście doradzili żeby było jako tako szczelne i nieco odporne na szarpnięcie
    kabla?

    Nasuwają mi się 2 rozwiązania:

    R.1) puszka podtynkowa, a jej dno przymocowane do ściany długim kołkiem
    styropianowym. W tym gniazdko

    R.2a) Deska wpiankowana głębiej niż siatka, a na to przykręcone gniazda natynkowe

    R.2b) Też deska, ale gniazda tablicowe - mniej wystają i kabli nie widać

    Jakieś inne pomysły?

    --
    bajcik

  • 2. Data: 2016-07-13 00:46:37
    Temat: Re: gniazda na elewacji
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 13 lipca 2016 00:34:31 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    Dorzucę jeszcze 2 pomysły:
    * na wklejonej desce możnaby zamocować takie "kombo"
    http://allegro.pl/gniazdo-silowe-stale-16-5-230v-ip4
    4-kombi-16a-i6197645078.html

    * albo po prostu wkleić takie schludne skrzyneczki (i dno zamocować kołkiem do
    ściany, jak się da)
    http://allegro.pl/skrzynka-budowlana-hermetyczna-ip5
    6-16a-5-1x230v-i6188681410.html

  • 3. Data: 2016-07-13 06:22:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Krzysztof Garus pisze tak:

    > albo po prostu wkleić takie schludne skrzyneczki (i dno zamocować
> [...]

    Podoba mi się ta skrzynka. To chyba GEWISS.

    --
    Piter

    Czym się różnią domy za 1mln $ i za 2mln $
    W tym za 2mln nie ma szczurów.

  • 4. Data: 2016-07-13 08:47:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > Co byście doradzili żeby było jako tako szczelne i nieco odporne na szarpnięcie

    Ja wzialem obcialem na dlugosc ~12cm stempel srednicy 7cm, wydrazylem taki sam
    otwor w styro (20cm), wydrazylem otwor (teraz juz nie pamietam czy jeden czy
    dwa - chyba dwa, jak nie trzy ;) fi10 w stemplu, kupilem dlugie kolki
    (chyba 16cm) i przykrecilem stepel do sciany.

    A potem juz w miare standardowo - tj. puszke najpierw przykrecilem dnem
    zwyklymi wkretami do drewna, a potem opianowalem w okol. Na koniec
    standardowy montaz gniazdka (wersja do lazienki z klapka - jakostam lekko
    wodoodporna :)

    Dziala.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2016-07-13 08:48:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 lipca 2016 08:47:32 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ja wzialem obcialem na dlugosc ~12cm stempel srednicy 7cm, wydrazylem taki sam

    Aaaaa Ty chcesz 3f gniazdo hm.. No to nie wiem czy cos pomoglem ale w sumie
    pomysl jest uniwersalny ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2016-07-13 23:54:03
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-13 o 08:47, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > zwyklymi wkretami do drewna, a potem opianowalem w okol. Na koniec
    > standardowy montaz gniazdka (wersja do lazienki z klapka - jakostam lekko

    A ja mam po prostu potrójne gniazdo natynkowe zewnętrzne, pod które
    zostało wydrążone zagłębienie w styropianie tak, że "spodnia" część się
    cała chowa i wystaje jedynie 0,5-1 cm całego gniazdka. Całość nie była
    przykręcana do ściany, jedynie "wklejona" na pianę. Jak na razie od roku
    się całkiem dobrze trzyma.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2016-07-13 23:57:17
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-13 o 00:46, Krzysztof Garus pisze:
    > * albo po prostu wkleić takie schludne skrzyneczki (i dno zamocować kołkiem do
    ściany, jak się da)
    > http://allegro.pl/skrzynka-budowlana-hermetyczna-ip5
    6-16a-5-1x230v-i6188681410.html

    Jeżeli nie musisz/nie chcesz koniecznie ukrywać tych gniazd, to ta
    skrzyneczka zamontowana w podobny sposób, jak opisywałem niżej moje
    zwykłe gniazda - czyli w większości wklejona w styropian myślę, że
    będzie wyglądać najlepiej.
    Ewentualnie poszukałbym jakiejś takiej otwieranej skrzyneczki, gdzie
    gniazda byłyby schowane w środku, w niej. Coś a'la szafki pod zawór od
    gazu czy coś. Tylko też zatopione w dużej części w styropianie, żeby tak
    nie wystawało.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 8. Data: 2016-07-14 07:14:29
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > R.2b) Też deska, ale gniazda tablicowe - mniej wystają i kabli nie widać

    Wkleić na piankę.

  • 9. Data: 2016-07-16 01:22:34
    Od: dolniak <a...@w...pl>

    Witam!
    W przyzwoitych hurtowniach elektrycznych jakiś rok temu widywałem stosowne
    dystanse.Wycina sie styropian do muru,do tegoż mocuje się wkrętami podstawę.
    Drugą cześć skręcasz tak,żeby była na poziomie siatki.W środku i pozostałe dziury
    zalewasz pianką i mocujesz cokolwiek.Trzyma.
    Drobniejszy osprzęt można mocować na ślimaki.Takie, jak używają do płyt
    gipsowych,tyle że ok 3 cm średnicy i 5-10 cm długości.

    pozdro.abomito