eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSzukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca? › Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
  • Data: 2022-06-02 13:47:09
    Temat: Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.06.2022 o 07:55, JDX pisze:

    > Mniejsza z tym czy jest to ,,impuls napięcia stałego" czy ,,impuls
    > gasnących oscylacji". Napięcie szczytowe może osiągnąć 15 kV, przy
    > czym zaleca się, aby było ono pomiędzy 2 a 10 kV - na ile pamiętam
    > jeszcze niemiecki: https://de.wikipedia.org/wiki/Elektrozaun. BTW, z
    > tego artykuł wynika, że jest to nawet normą EN unormowane.

    > IMO oprócz nielicznych wyjątków (w celach ,,badawczyo-naukowych") u
    > ludzi działa to tak samo (w końcu ludzie to też zwierzęta :-) ) - jak
    > przypieprzy, to więcej nie dotykam. Chodziło mi o to, że zarówno
> [...]

    Widzisz w takich porażeniach kluczowym jest rodzaj prądu stały/zmienny
    oraz częstotliwość prądu przemiennego.

    Napięcie stałe jest bezpieczniejsze od napięcia przemiennego niskiej
    częstotliwości. W przypadku prądu przemiennego najbardziej niebezpieczne
    są przebiegi o częstotliwościach kilkudziesięciu Hz. Prąd o takiej
    częstotliwości przenika całe ciało i doprowadza serce do tzw.
    czętoskurczu komorowego, któe jest w większości przypadków śmiertelne.

    Im częstotliwość jest większa tym prąd przemienny rozpływa się bliżej
    powierzchni przewodnika, jakim też jest bez wątpienia ludzkie ciało.
    Nazywa się to "zjawiskiem naskurkowości". Dlatego też działanie pastucha
    choć bywa bolesne, nie stanowi więszego zagrożenia. W przypadku ukłądu
    zapłonowego silnika spalinowego mamy do czynienia z całkiem odmienną
    charakterystyką.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com