    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 20 Feb 2021 14:04:04 -0800 (PST)
    Subject: Re: Tanio to chyba już było.
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 20 lutego 2021 o 17:51:26 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):

    > kogutek płaci nierynkowo niski czynsz - nie pamiętam nawet z jakiego
    > powodu, ale na pewno w cenie w której wynajmuje nie można wynająć
    > mieszkania - dlatego przypuszczam że może też mieć nierynkowo niską
    > podwyżkę. Docelowo zapłaci tyle samo - jak nie on, to jego dzieci...
    > W sumie podobnie jest tu w UK - wynajem od Housing Association jest
    > 30-50% tańszy niż na wolnym rynku, ale landlordów jest sporo więcej i
    > coraz rozważniej segregują najemców (jak ja 3 lata temu chciałem wynająć
    > to przychodziło oglądać kilka osób i landlord wybierał kogo chce, poza
> [...]
    Jak w cenie jaka place nie można wynająć skoro ja wynajmuje, ludzie mieszkający w tej
    samej kamienicy wynajmują. We wszystkich kamienicach wynajmują w podobnej stawce na
    metr kwadratowy. Właściciele kamienic wynajmują na innych zasadach niż Kwiatkowski co
    w spadku dostał mieszkanie po babci. Twierdzisz że place niski czynsz w stosunku do
    tego jaki sobie życzy Kwiatkowski. Miałem kilka mieszkań, byłem takim Kwiatkowskim.
    Lepszym interesem okazało się sprzedanie mieszkań i kupienie obligacji. W Łodzi przez
    dwadzieścia pięć lat ubyło prawie 200 tysięcy ludzi. Przez kolejne 20 lat ubędzie
    kolejne 200 tysięcy. Takie są dane demograficzne. Dla innych miast z wyjątkiem dwóch
    czy trzech są podobne albo gorsze. Dużo mieszkań i mało ludzi źle wróży właścicielom
    mieszkań. W tej chwili u kamieniczników jest trend łączenia mieszkań a raczej
    doprowadzania do stanu pierwotnego sprzed czasu w którym po wojnie dzielono duże
    mieszkania na kilka mniejszych żeby dalo się upchnąć więcej rodzin na mniejszym
    metrażu. Urzędowy czynsz w wyremontowanym mieszkaniu komunalnym w Łodzi to ok 9zl/m?.
    Za stu metrowe mieszkanie komunalne czynsz niższy niż za kawalerkę wynajmowana od
    Kwiatkowskiego.