    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Warto teraz sprzedać mieszkanie.
    Date: Fri, 19 Aug 2022 19:44:04 +0200
    <tdft74$ua2$1$Cav@news.chmurka.net> <tdi01j$chj5$1@dont-email.me>
    <tdic74$igr$1$Cav@news.chmurka.net>
    <fpcw2cs34t31$.1gumvics8smf5$.dlg@40tude.net>
    <62fde99f$0$568$65785112@news.neostrada.pl>
    <tdkum1$87v$1$Cav@news.chmurka.net>
    <62fe161f$0$447$65785112@news.neostrada.pl>
    <tdl615$cii$1$Cav@news.chmurka.net>
    <62feb746$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <tdn848$n1b$2$Cav@news.chmurka.net>
    <62ff5853$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <tdnm7c$vn7$1$Cav@news.chmurka.net>
    <62ff6406$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <tdnoqo$1dc$1$Cav@news.chmurka.net>
    <62ff6c2b$0$565$65785112@news.neostrada.pl>
    <tdnqqu$4en$1$Cav@news.chmurka.net>
    <62ffb456$0$6202$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 19-08-2022 o 18:03, Pete pisze:

    > Dodadzą mi kogoś z kwaterunku? Bez jaj :D

    Ile masz lat?
    Bo nie wierzę że można nie rozumieć słowa "obowiązki" w konktekście
    współwłasności budynku....

    > Ciekawa teoria :)

    Nie teoria, praktyka.
    Chłodzę i grzeję chatę powietrzem.
    Na ściany ma to wpływ minimalny, zwłaszcza przy chłodzeniu.
    Pewnie gdybym klimatyzował non stop całość, to byłoby lepiej, ale że
    małą klimę mam w sypialni, to jest jest jak piszę.

    Ale jak zostawię drzwi otwarte, to schłodzi całe piętro.

    > Tak samo się chłodzą jak i ogrzewają - dokładnie tym samym medium

    Tak samo słabo.
    HINT: Kaloryfery nie grzeją tylko powietrza.
    Inny sposób działania mają.

    > Hint:
    > Uwaga trudne słowo - akumulacja

    Przede wszystkim jeszcze trudniejsze słowo: brak nagrzewania/chłodzenia
    przez promieniowanie.

    > Może sąsiad grzeje?

    Mówisz że nagrzałby też powietrze między domami? ;-)

    > I sądzisz, że dzięki izolacji, ciepło nie ucieka na zewnątrz? LOL :)

    Skala problemu się zmniejsza.

    > Tak jak i dźwięków, fal radiowych i paru innych rzeczy.

    Dokładnie.
    Dlatego należy stosować zasady żeby sobie nawzajem nie utrudniać.

    > To jak policzyć kwotę karnej dopłaty przy zerowym zużyciu ciepła???

    Nie ma czegoś takiego, jeśli w budynku jedno mieszkanie nie jest
    ogrzewane wprost, a inne, sąsiadujące przez ściany są.

    > Czyjego konkretnie?
    > Sąsiada z lewej czy z prawej? A może sąsiad z lewej grzał się ciepłem od
    > sąsiada z dołu?

    Każdego z nich.

    > Prawda.

    Wolno Ci tak uważać,.
    Mam to gdzieś.

    > Wygrałem?

    > Konkretnie, jak chcesz policzyć zużyte ciepło?

    Kto Ci powiedział, ze chcę je liczyć?
    Czytaj na co odpowiadasz, a o sposoby rozwiązania swoich problemów pytaj
    (odpłatnie) specjalistów od pomiarów.

    Ja jeden sposób już opisałem (działał) a specjalistą nie jestem.

    > Istnieją i są rozkładane na 1GJ dostarczonej energii. Na wszystkich
    > członków/każdy węzeł.

    W sensie, że jak nie odkręcisz kaloryfera, to nie zapłacisz za ogrzanie
    części wspólnych?
    No to faktycznie się ciesz, że masz wspólnotę która godzi się na tak
    kulawy sposób rozliczeń.
    EOD