  • Data: 2013-02-26 23:07:46
    Temat: Re: Wentylatory
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wstawiasz mostek prostowniczy.

    Nie.
    Zależy to od impedancji obciążenia i od pojemności kondensatora.
    Na biegu jałowym, bez obciążenia to prawie 15V.
    Niewielka różnica mająca znaczenie tylko przy starcie.
    Potem jest mniej nawet niż 12 V (spadek na prostowniku).

    Nie.
    j. w., prostownik.,

    > a jesteś pewien że jedna wystarczy?

    Całkowicie.
    Wentylator zakręci nawet od 5V,
    Nie będzie miał mocy ale zakręci.
    Albo wstaw sobie komputerowy na 230V. Takie też są:
    http://www.bestfan.pl/start/wentylatory-sklep/120-mm
    /29

    > dodam tylko że wentylaroy komputerowe też hałasują też im sie łożyska
    > rozsypują itd...

    A innym to niby nie?
    Komputerowe chodzą latami.

    > ponadto mogą bardziej hałasują bo mają zwykle mniejsza średnicę od
    zwykłych
    > wentylatorków.

    ???!
    To już są dywagacje pod "Twoje" racje.
    Wentylatory komputerowe są z zasady ciche.
    Do wyboru do koloru.
    http://aab.com.pl/wentylatory-140mm-i-wieksze.html

    Polecam szczególnej uwadze ceny jednych i drugich (tych dedykowanych
    do wentylacji).
    W moim przypadku zadecydowało to, że komputerowy wentylator jest krótki.
    w/k