  • Data: 2009-05-15 09:08:11
    Temat: Re: Wnerwiająca polityka reklamówkowa...
    Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Maj, 08:41, Waldemarrr <m...@n...mojej.str> wrote:

    > Jesli jest (chocby symboliczna) oplata za torbe, to wielu klientow sie
    > zastanawia "czy ja na pewno potrzebuje te reklamowke?".
    > Nie zauwazyliscie zjawiska, ze jak torby sa darmowe to klienci czesto
    > biora je w nadmiarze, bez zastanowienia sie czy potrzebna czy nie? Nie
    > mowie, ze wszyscy ale takie zjawisko jest dosc czeste a to zwieksza
    > zuzycie toreb i ilosc smieci.

    Święta racja.

    Pracuję w sklepie, w którym dodajemy do zakupów za darmo duże torby
    papierowe z uchami.

    Plagą są klienci objuczeni zakupami z sąsiedniego sklepu, w którym
    trzeba zapłacić 25 centów za plastikową jednorazówkę, a papierowych
    nie dają, którzy u nas kupują dwie paczuszki chusteczek higienicznych
    i żądają torby z uchami.

    Na szczęście - kierownictwo poprosiło nas o ograniczenie rozdawnictwa
    i w takiej sytuacji z radością odmawiam, tłumacząc się recesją.

    Z drugiej strony - gdy przez jakieś dwa tygodnie z powodów jakiejś tam
    awarii nie mieliśmy darmowych, dużych toreb i proponowaliśmy
    jednorazówki płatne /22 centy/, to ochotę na zakup wyrażało nie
    więcej niż może ze 2 % klientów. Wtedy - dziwnym trafem - udawało im
    się zapakować towar do już posiadanych toreb i torebek. Także - gdy
    leje deszcz - bardzo niewielu klientów decyduje się na zakup torby
    plastikowej - proszą o zdublowanie torby papierowej.

    A dlaczego "z radością odmawiam"? Właśnie z powodów napisanych
    powyżej. Większość tak naprawdę tej torby _nie potrzebuje_, ale bierze
    darmo, gdy dają. A żywot tej torby trwa tyle, co przeniesienie zakupów
    do domu. Zaraz potem wędruje do kosza z odpadami recyklingowymi. W
    najlepszym razie.

    Ania