  • Data: 2011-04-20 12:30:02
    Temat: Re: Wybrakowany słup - co się da zrobić?
    Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

    news:ioectn$8g3$1@news.onet.pl...
    > Jakie sa opcje i co z tym zrobić? Z bliska wygląda jak by calość leżała na
    > samych prętach i kilku grudkach betonu. Dom do rozbiórki :D?

    Według mnie głównym problemem nie są ubytki betonu,
    ale jakość (wytrzymałość) tego betonu, który tam jest.
    Jeżeli beton w czasie wylewania nie był zagęszczany,
    to ma znacznie mniejszą wytrzymałość mechaniczną.
    A że nie jest nim wypełniony cały przekrój filara,
    to dodatkowo go osłabia.
    Ja bym poradził się jakiegoś dobrego fachowca,
    jak z tego wybrnąć. Bo nie sądzę, aby proste zachlapanie
    ubytków było dobrym pomysłem.
    Takie rozwiązania na pewno projektuje się z dużym
    zapasem, ale wada ta może obniżyć wytrzymałość
    poniżej progu bezpieczeństwa. Ryzyko.