    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Subject: Re: Zaczyna się
    <rtns9j$204$1$Janusz@news.chmurka.net> <rtoutf$8n8$1@dont-email.me>
    <c...@g...com>
    <rtpin2$g3q$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <rtpqec$e85$1@dont-email.me> <600484b6$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <6004f1d9$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60055f8d$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60059f4c$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210118162706.4b48c653@mateusz>
    <b...@g...com>
    <20210118174751.65a31e6e@mateusz>
    <c...@g...com>
    <6006824f$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    Date: 19 Jan 2021 08:52:28 GMT

    Dnia 19.01.2021 budynPL <b...@g...com> napisał/a:

    > rozumiem że to szydera ale potraktujmy to poważnie jako jeden z postulatów czyli

    To nie szydera, tylko opis rzeczywistości. Niestety.

    Nie, nie postuluję tego. Wręcz przeciwnie, praktyki religijne
    sprzeczne w jakikolwiek sposób z obowiązującym prawem
    (na przykład rytualne okaleczanie noworodków płci męskiej)
    powinny być penalizowane.

    > zaraz - wygląda na to że dla niektórych racjonalność znaczenia nie ma (patrz
    argument "dla mnie to nie jest człowiek")

    a) Nie należy mylić racjonalności ze "zdrowym chłopskim
    rozsądkiem"

    b) Kryterium "czy to jest człowiek" ma znaczenie dla
    jahwochwalców (którzy często bezzasadnie uznają, że skoro
    dla nich, to dla wszystkich innych też). W związku z tym nie ma
    wtedy problemu z niesamowitym czasem okrucieństwem wobec
    zwierząt, natomiast nieuleczalnie chora i cierpiąca osoba
    nie może zadecydować o swojej śmierci, bo przecież jest
    własnością Jahwe, a tylko właściciel może decydować o losie
    swojego niewolnika.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.