  • Data: 2021-01-19 18:46:53
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: budynPL <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 19 stycznia 2021 o 17:58:44 UTC+1 FEniks napisał(a):

    > W Twojej "teoretycznej zabawie" człowiekiem nazywasz zygotę? zarodek?
    > (czyli organizmy, które nie mają szans przeżyć poza organizmem matki...)
    > czy także płód, który też przez długi czas nie jest w stanie przetrwać
    > poza organizmem matki?

    każdy organizm do przeżycia wymaga odpowiedniego dla swego etapu rozwoju środowiska.
    Larwa komara potrzebuje zbiornika z wodą, dorosły komar nie. Człowiek na pewnym
    etapie rozwoju
    potrzebuje atmosferycznego tlenu, a na innym nie. To że są znaczne zmiany nie
    powoduje
    że raz komara nie ma, a potem już jest.
    Człowiek również potrzebuje odpowiedniego środowiska, raz bedzie to maminy brzuch,
    a innym razem woda do picia i powietrze do oddychania. Czy ktos z was może powiedzieć
    - ja nigdy nie byłem zygotą?
    No bo ja kiedyś byłem.
    Ja rozumiem mechanizm - łatwiej zgodzić się na czyjeś unicestwienie, jeśli się go
    pozbawi ludzkich atrybutów, można go nazwać
    zygotą (lub żydem). Bo logicznie i racjonalnie aborcji uzasadnić się nie da, co
    zresztą też wynika z tego wątku.

    b.