  • Data: 2021-01-19 21:07:55
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.01.2021 o 18:46, budynPL pisze:
    > Człowiek również potrzebuje odpowiedniego środowiska, raz bedzie to
    > maminy brzuch,
    > a innym razem woda do picia i powietrze do oddychania.

    To nie jest równoznaczne. Wodę do picia i chleb do jedzenia może podać
    ci każdy. Maminego brzucha nie da się zastąpić. Jeśli dojdziemy do tego,
    żeby embriony i płody hodować poza maminym brzuchem, to myślę, że wiele
    kobiet swoje niechciane ciąże lub ciąże z dużą wadą chromosomalną bez
    problemu odda na wychowanie jakiemuś walczącemu pro-life.

    > Czy ktos z was może powiedzieć - ja nigdy nie byłem zygotą?
    > No bo ja kiedyś byłem.
    > Ja rozumiem mechanizm - łatwiej zgodzić się na czyjeś unicestwienie, jeśli się go
    pozbawi ludzkich atrybutów, można go nazwać
    > zygotą (lub żydem). Bo logicznie i racjonalnie aborcji uzasadnić się nie da, co
    zresztą też wynika z tego wątku.

    Przecież cały ten spór o aborcję nie opiera się na żadnej logice. To
    walka przekonań i próba narzucania światopoglądu. A najgorsze w tym
    wszystkim, że wiodącą siłę w sporze mają przedstawiciele płci męskiej,
    dla których w większości stanowi on teoretyczną, ideologiczną zabawę.
    Tymczasem sprawa jest mocno konkretna i bardzo cielesna.

    Bo przecież jak logicznie i racjonalnie uzasadnisz ustawowe zmuszanie
    kobiety do rodzenia dziecka, które nie ma szans na przeżycie? Albo
    dziecka głęboko upośledzonego, którym będzie musiała opiekować się
    często sama do końca życia, bez możliwości podjęcia pracy, żebrząc na
    sejmowej posadzce o pieniądze, a potem czekając na śmierć tego dziecka,
    żeby umarło przed nią, bo w razie gdy ona umrze wcześniej, nie znajdzie
    się nikt, kto się tym dzieckiem zajmie? Uzasadnij logicznie i
    racjonalnie takie podejście. O co tu chodzi?

    Albo obarczanie kobiety-ofiary dzieckiem pochodzącym z gwałtu. Gdzie tu
    widzisz logikę?

    Jak zwykle niestety w tym kraju za wszystko zabieramy się za
    przeproszeniem i nomen omen od dupy strony. Może najpierw na przykład
    powalczmy o to, by rodzenie dzieci, nawet z dużymi wadami, nie wiązało
    się dla kobiety oraz tego dziecka ze społecznym wykluczeniem. To tak na
    początek.

    Ewa