    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 19 Jan 2021 09:46:53 -0800 (PST)
    <rtns9j$204$1$Janusz@news.chmurka.net> <rtoutf$8n8$1@dont-email.me>
    <c...@g...com>
    <rtpin2$g3q$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <rtpqec$e85$1@dont-email.me> <600484b6$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <6004f1d9$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60055f8d$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60059f4c$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210118162706.4b48c653@mateusz>
    <b...@g...com>
    <20210118174751.65a31e6e@mateusz>
    <c...@g...com>
    <6005e3f1$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60070fa7$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Zaczyna się
    From: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 19 stycznia 2021 o 17:58:44 UTC+1 FEniks napisał(a):

    > W Twojej "teoretycznej zabawie" człowiekiem nazywasz zygotę? zarodek?
    > (czyli organizmy, które nie mają szans przeżyć poza organizmem matki...)
    > czy także płód, który też przez długi czas nie jest w stanie przetrwać
    > poza organizmem matki?

    każdy organizm do przeżycia wymaga odpowiedniego dla swego etapu rozwoju środowiska.
    Larwa komara potrzebuje zbiornika z wodą, dorosły komar nie. Człowiek na pewnym
    etapie rozwoju
    potrzebuje atmosferycznego tlenu, a na innym nie. To że są znaczne zmiany nie
    powoduje
    że raz komara nie ma, a potem już jest.
    Człowiek również potrzebuje odpowiedniego środowiska, raz bedzie to maminy brzuch,
    a innym razem woda do picia i powietrze do oddychania. Czy ktos z was może powiedzieć
    - ja nigdy nie byłem zygotą?
    No bo ja kiedyś byłem.
    Ja rozumiem mechanizm - łatwiej zgodzić się na czyjeś unicestwienie, jeśli się go
    pozbawi ludzkich atrybutów, można go nazwać
    zygotą (lub żydem). Bo logicznie i racjonalnie aborcji uzasadnić się nie da, co
    zresztą też wynika z tego wątku.

    b.