  • Data: 2021-01-19 14:15:19
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19.01.2021 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał/a:

    > temat mnie nie dotyczy bezpośrednio, więc moje zainteresowanie jest dość
    > przypadkowe. Natomiast dobrze wiem, że dyskusje, w których jedna strona
    > stara się narzucić swoją jedynie słuszną narrację nie mają sensu. To tak

    Ależ jakąż to jedynie słuszną narrację? Imć Budyń zaproponował:
    "potraktujmy to poważnie jako jeden z postulatów czyli
    -dopuszczalność ze względu na prawa religijne".

    Na co odpisałem, że jestem przeciwny i żaden rytuał religijny
    sprzeczny z prawem nie powinien być usprawiedliwiony dlatego,
    że jest religijny. Dodam jeszcze: niezależnie ile % społeczeństwa
    wyznawałoby rzeczoną religię i uważało odnośny rytuał za
    właściwy.

    I wg mnie przykład, nawet jeśli niewłaściwie dobrany,
    nie powinien spowodować nieprawidłowego odbioru przekazu.

    A to, że w Ameryce biją Murz... znaczy okaleczają dzieci rutynowo
    w szpitalach (dla mnie usuwanie zdrowych tkanek bez wskazań
    medycznych jest okaleczaniem) nie oznacza, że stan taki
    jest prawidłowy/pożądany. Ja uważam, iż powinno to być
    przestępstwem.

    Jak widać, nie jestem odosobniony:
    "Niemiecki sąd uznał, że obrzezanie dziecka podpada pod karalne
    uszkodzenie ciała, jest więc nie tylko czynem zakazanym, ale i przestępnym."

    https://tvn24.pl/swiat/niemiecki-sad-obrzezanie-dzie
    ci-to-karalne-uszkodzenie-ciala-ra261200-3500215
    i rozważania (TL,DR: ciężko orzec na gruncie polskiego prawa)
    https://www.dogmatykarnisty.pl/2012/06/obrzezanie-os
    zpecenie/

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.