    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Subject: Re: Zaczyna się
    <rtpqec$e85$1@dont-email.me> <600484b6$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <6004f1d9$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60055f8d$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60059f4c$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210118162706.4b48c653@mateusz>
    <b...@g...com>
    <20210118174751.65a31e6e@mateusz>
    <c...@g...com>
    <6006824f$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <60069dcc$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6006bbc7$0$31286$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6006c7fa$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: 19 Jan 2021 13:15:19 GMT

    Dnia 19.01.2021 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał/a:

    > temat mnie nie dotyczy bezpośrednio, więc moje zainteresowanie jest dość
    > przypadkowe. Natomiast dobrze wiem, że dyskusje, w których jedna strona
    > stara się narzucić swoją jedynie słuszną narrację nie mają sensu. To tak

    Ależ jakąż to jedynie słuszną narrację? Imć Budyń zaproponował:
    "potraktujmy to poważnie jako jeden z postulatów czyli
    -dopuszczalność ze względu na prawa religijne".

    Na co odpisałem, że jestem przeciwny i żaden rytuał religijny
    sprzeczny z prawem nie powinien być usprawiedliwiony dlatego,
    że jest religijny. Dodam jeszcze: niezależnie ile % społeczeństwa
    wyznawałoby rzeczoną religię i uważało odnośny rytuał za
    właściwy.

    I wg mnie przykład, nawet jeśli niewłaściwie dobrany,
    nie powinien spowodować nieprawidłowego odbioru przekazu.

    A to, że w Ameryce biją Murz... znaczy okaleczają dzieci rutynowo
    w szpitalach (dla mnie usuwanie zdrowych tkanek bez wskazań
    medycznych jest okaleczaniem) nie oznacza, że stan taki
    jest prawidłowy/pożądany. Ja uważam, iż powinno to być
    przestępstwem.

    Jak widać, nie jestem odosobniony:
    "Niemiecki sąd uznał, że obrzezanie dziecka podpada pod karalne
    uszkodzenie ciała, jest więc nie tylko czynem zakazanym, ale i przestępnym."

    https://tvn24.pl/swiat/niemiecki-sad-obrzezanie-dzie
    ci-to-karalne-uszkodzenie-ciala-ra261200-3500215
    i rozważania (TL,DR: ciężko orzec na gruncie polskiego prawa)
    https://www.dogmatykarnisty.pl/2012/06/obrzezanie-os
    zpecenie/

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.