  • Data: 2021-01-19 13:21:54
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dominik Ałaszewski napisał:

    > A nie naruszają, bo są praktykami religijnymi? Jeśli ot tak, facet
    > (no niech będzie: ojciec) podejdzie sobie i okaleczy dziecko bez
    > całej religijnej otoczki to jest to zgodne z prawem? Powiedzmy, że
    > dla ułatwienia: w Polsce.

    Z tego co wiem, polskie regulacje prawne mogące dotyczyć obrzezanie nie
    różnią się zbytnio od amerykańskich. Ale może nie wiem zbyt dobrze --
    temat mnie nie dotyczy bezpośrednio, więc moje zainteresowanie jest dość
    przypadkowe. Natomiast dobrze wiem, że dyskusje, w których jedna strona
    stara się narzucić swoją jedynie słuszną narrację nie mają sensu. To tak
    jak kol. deserowy(PL), który chętnie porozmawia o aborcji, o ile wszyscy
    przyjmą "właściwe" słownictwo i będą używać terminu "morderstwo".

    > Nie odniosłem się do tego, _właśnie dlatego_, że nie jest to motywowane
    > religijnie. Ale jeśli mam się do tego odnieść, to tak - uważam że powinno
    > to być zabronione prawem. Niezależnie od motywacji.

    No to po co było w to mieszać religie, skoro motywacja nieistotna?

    > Ale w porządku, skoro ten przykład był niekoszerny, to wstaw sobie
    > w to miejsce mord rytualny- już jest dobrze?

    Tak, ten jest dobry. I dobrze uregulowany prawem: każdy mord podlega karze.

    --
    Jarek