    Subject: Re: Zaczyna się
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <rtpqec$e85$1@dont-email.me> <600484b6$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <6004f1d9$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60055f8d$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60059f4c$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210118162706.4b48c653@mateusz>
    <b...@g...com>
    <20210118174751.65a31e6e@mateusz>
    <c...@g...com>
    <6005e3f1$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60070fa7$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Tue, 19 Jan 2021 21:51:59 +0100

    W dniu 19.01.2021 o 18:46, budynPL pisze:

    > każdy organizm do przeżycia wymaga odpowiedniego dla swego etapu rozwoju
    środowiska.
    > Larwa komara potrzebuje zbiornika z wodą, dorosły komar nie.

    To jak z człowiekiem. Larwy nie nazywasz komarem, zatem co nazywasz
    człowiekiem?

    > Człowiek na pewnym etapie rozwoju
    > potrzebuje atmosferycznego tlenu, a na innym nie. To że są znaczne zmiany nie
    powoduje
    > że raz komara nie ma, a potem już jest.

    Nim powstanie coś, co możemy nazwać człowiekiem, to człowiekiem jeszcze
    nie jest :]

    > Człowiek również potrzebuje odpowiedniego środowiska, raz bedzie to maminy brzuch,
    > a innym razem woda do picia i powietrze do oddychania. Czy ktos z was może
    powiedzieć - ja nigdy nie byłem zygotą?
    > No bo ja kiedyś byłem.

    To najpierw byłeś zygotą czy człowiekiem?

    > Ja rozumiem mechanizm - łatwiej zgodzić się na czyjeś unicestwienie, jeśli się go
    pozbawi ludzkich atrybutów, można go nazwać
    > zygotą (lub żydem). Bo logicznie i racjonalnie aborcji uzasadnić się nie da, co
    zresztą też wynika z tego wątku.

    Spokojnie da się. Nikt Ci nie nakazuje aborcji. Masz się po prostu
    odpimpać od innego człowieka. Tam gdzie się kończy Twoja wolność,
    zaczyna się wolność innego i jego decyzje. Problem jest właśnie w tym,
    że nie można dopuszczać twojej decyzji do decyzji innego. Czysty zamach
    na czyjąś wolność, wolność wyboru.
    Tak, wiem, zarodek nie ma wyboru, dokąd się nie urodzi. Po narodzinach
    też w sumie nie ma bo go trują jakimiś czarami a później opowiada bzdury.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>