  • Data: 2023-03-24 10:08:16
    Temat: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No fakt szarpnąłem dotacji że aż nie wiem co z kasą zrobić.
    > Dostałem całe 3k przy inwestycji w panele ponad 50k. PC to kolejne
    > 15-16k wyłożone z mojej kieszeni.

    Z pewną nutą nostalgii, wspominam znajomego u którego byłem już 20 lat
    temu i miał...młyn wodny w sensie elektrowni :) Do dzisiaj jest
    samowystarczalny i jeszcze ma jakieś konszachty z energetyką i kasę z
    tego. Sam szukałem kiedyś działki z rzeczką ale kupić coś takiego to
    prędzej w Lotto wygrać...ale po tych latach dotarło do mnie "kwotowo"
    ile trzeba zainwestować, żeby się to zwróciło i kiedy. Wyszło w
    obliczeniach, że w sumie chodzi o kasę, czyli ile mam z tego dziennie.

    Potem już z górki...czyli zamiast "produkować" prąd lepiej w to miejsce
    produkować coś innego, co daje więcej zł/dzień i nie potrzebuje takiego
    nakładu jako inwestycja i ten prąd po prostu kupić, bo kasa jest. Ok,
    jakieś tam zabezpieczenie w przypadku wyłączeń sobie zrobić, żeby być
    niezależnym podczas lockdownu. Dla leniwych, można kupić mieszkanie i
    wynająć lub inne źródła dochodu, które można "przetopić na prąd":)

    To tylko inwestycja-zwrot, nic więcej.

    Ta prosta operacja "na umyśle" uświadomiła mi, że parcie na FV jest w
    sumie manipulacją na społeczeństwie, żeby mieli w co się bawić bo nadal
    sami muszą pilnować interesu, dbać, naprawiać, odnawiać itp :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>