  • Data: 2023-03-24 09:41:57
    Temat: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .03.2023 o 09:09 WS <L...@c...pl> pisze:

    > W efekcie (z tego, co widzę) na dotacje załapali się w większości ludzie
    > o dość dobrej sytuacji materialnej, nastawiali paneli, pomp ciepła,
    > klim, pokupowali samochody elektr. (bo mają swój tani prąd) i wyszło na
    > to, że biedota jak paliła w starych kotłach tak pali dalej, globalne
    > zużycie prądu podskoczyło, sieci nie wydalają...

    No fakt szarpnąłem dotacji że aż nie wiem co z kasą zrobić.
    Dostałem całe 3k przy inwestycji w panele ponad 50k. PC to kolejne 15-16k
    wyłożone z mojej kieszeni.
    Odliczyłem tyle ile mogłem z podatku, żadnych innych dotacji nie miałem.
    Na dopłatę do elektryka zaraz już rok będę czekał i wg Internetu poczekam
    jeszcze kolejny rok.
    To magazynowanie, które tak Was uwiera nie jest darmowe. Odpalam Państwu
    30% z tego co wyprodukuję.
    Magazynowanie powinno być na poziomie państwa (elektrownie szczytowo
    pompowe, lokalne banki energii itp). Im większy magazyn tym niższy koszt
    za przechowanie 1kWh. Magazyny na poziomie użytkownika to strata zasobów
    finansowych i środowiskowych.

    TG