  • Data: 2023-03-24 09:09:40
    Temat: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 23 marca 2023 o 23:25:36 UTC+1 Zenek Kapelinder napisał(a):
    >System z magazynowaniem w sieci miał zachęcić do montowania paneli. Ale to zły
    system i musi być zastąpiony sprawiedliwym społecznie.

    Tez uważam, że ten cały program "prosument" był i jest bez sensu :( Dobrze, że
    zlikwidowali pierwszą wersję z rocznym rozliczeniem...
    Stawiam, że nie spełnialiśmy minimalnych wymagań odnośnie procentu energii
    odnawialnej, więc ktoś "wymyślił" ( zapewne przy udziale energetyki, która żyje z
    przedsiębiorców, bo taryfy dla plebsu tańsze i zatwierdzane przez organy państwa),
    stąd takie rozwiązania.
    W efekcie (z tego, co widzę) na dotacje załapali się w większości ludzie o dość
    dobrej sytuacji materialnej, nastawiali paneli, pomp ciepła, klim, pokupowali
    samochody elektr. (bo mają swój tani prąd) i wyszło na to, że biedota jak paliła w
    starych kotłach tak pali dalej, globalne zużycie prądu podskoczyło, sieci nie
    wydalają...

    Wg mnie zależało "zmusić" (dotacje, przepisy, ulgi...) firmy do instalowania
    fotowoltaiki, ale bez możliwości sprzedaży, tylko na własny użytek (czyli nie więcej,
    niż takie zwykłe dzienne zużycie), podając jakieś minima typu galerie, sklepy
    wielkopowierzchniowe powierzchnia dachu ;) Zakłady produkcyjne... Raczej by nie
    protestowali, bo w ich wypadku szybko się zwróci, a dzięki temu odciąża sieć, cały
    prąd jest zużywany na bieżąco, nic się nie marnuje jak teraz, gdy napięcie w sieci
    doszło już do max.

    Tylko dla energetyki to oznaczało znaczący spadek dochodów...

    A magazynowanie będzie potrzebne, ale wg mnie to dopiero przy znacznie większym
    procencie odnawialnych źródeł, a im później, tym lepiej ;) bo wiadomo czego się
    spodziewać,na początek powinien być jakiś standard zdalnego zarządzania tymi
    magazynami... i brak dotacji dla niespełniających tych wymagań!

    W takim rozwiązaniu nie potrzeba większych modernizacji sieci energetycznych,
    instalacje PV są większe i pod lepszą kontrolą (nadzór techniczny, straż pożarna,...)