  • Data: 2023-03-23 23:25:35
    Temat: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 22 marca 2023 o 19:45:48 UTC+1 Lisciasty napisał(a):
    > Ja też jestem na wsi i mam własne mięso, znaczy kupione na własność od
    > rolnika ;)
    > Może i drogie, ale tylko w 2022 u Niemca przybyło 220 tys. domowych
    > magazynów energii. Do tego jeszcze dojdą elektryki jako pseudomagazyny,
    > całość spięta taryfą dynamiczną i będzie git. Jak w nocy będą za dużo
    > ssać to ich przyduszą ceną na kWh i tyle, będą przestawiać
    > ładowanie/oddawanie energii na odpowiednie pory dnia.
    >
    > L.
    Przy fotowoltaice która z założenia jest mało przewidywalna tylko magazynowanie na
    poziomie producenta i sprzedawanie wtedy kiedy jest dobra cena ma sens. System
    sprzedał jak miał za dużo okupił jak potrzebuje jest sprawiedliwy społecznie bo
    społeczeństwo które dołożyło się nielicznym w formie dotacji nie musi do nich
    dopłacać jak drożeją nośniki do dużych elektrowni? System z magazynowaniem w sieci
    miał zachęcić do montowania paneli. Ale to zły system i musi być zastąpiony
    sprawiedliwym społecznie. I to zaczynają robić. Fotowoltaika bez magazynu na poziomie
    podstawowym nie będzie miała racji bytu. Zrobią że żeby podłączyć legalnie magazyn
    trzeba będzie przejść na nowy system sprzedaży nadwyżek. Z magazynem energii to nie
    jest jakieś hopaj siup. Jak ktoś będzie chciał sprzedawać i ma na przykład instalacje
    10kW to musi mieć odpowiednio duży magazyn żeby z dobrego słonecznego dnia zebrać jak
    najwięcej. To nie będzie 5kWh tylko raczej 70kWh. Bardzo dużo pieniedzy kosztuje taki
    magazyn. To jak ktoś ma 10Kw na dachu i będzie chciał kupić magazyn tylko dla
    własnego zapotrzebowania w granicach 4-6 kWh to będzie się musiał liczyć z tym że
    nadwyżek może nie wepchnąć w sieć. To w takim razie po co mu było kupować 10kWh
    fotowoltaiki? Żeby w pół godziny naładować akumulator?