  • Data: 2013-07-04 15:43:59
    Temat: Re: Zamrażarka w piwnicy? A może jakiś tuning?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty wrote:

    > Kiedyś na elektrodzie czy może p.m.e był wątek, gdzie ktoś pisał o napięciu w
    piwnicy
    > puszczanym przez diody, żeby sobie ludki silników nie mogli używać.
    Na coś takiego
    > raczej trafok nie pomoże mam wrażenie :>

    W takiej sytuacji wszystko zależy od tego, co tam dokładnie zastosowali.
    Jeśli pojedynczą diodę, to wtedy będzie trudniej,
    ale wątpię -- wówczas transformator by dostawał po garach
    co drugi okres, a średnie napięcie na żarówkach by było 2x
    mniejsze i by irytująco pulsowało. Jeżeli mostek Graetza
    bez filtra, to nie ma tych niedogodności i od strony
    elektronicznej jesteśmy w domu: banalny mostek H na 4 MOSFETach
    sterowany przerzutnikiem T, a dalej po staremu -- halogenowe
    trafko. Jeżeli jest filtr, to znów trochę to komplikuje, ale
    bardzo wątpię, by był.

    Pozdrawiam, Piotr