eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania › Re: ciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania
  • Data: 2014-05-15 13:48:23
    Temat: Re: ciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:0cade413-4217-49d2-bd88-3cd776e0b083@go
    oglegroups.com...

    > Wiadomo kiedy to będzie. Z danych demograficznych to wynika. Proces
    > wyludniania się Polski trwa od jakiegoś czasu. Z jednej strony hamuje go
    > wzrastająca
    > długość życia z drugiej przyspiesza bo jest coraz mniej dzieci. Funkcja ma
    > osiągnąć minimum za 25 lat. Przynajmniej z takim wyprzedzeniem jest to
    > dokładnie
    > policzone. Im bliżej końca okresu dla jakiego policzono tym szybciej
    > będzie ubywało ludzi i przybywało pustostanów. Przed dojściem do minimum
    > szybkość spadku
> [...]

    Ale to ubywanie nie jest _równomierne_. Są miasta/obszary które się
    rozwijają i takie które wymierają ponadprzeciętnie szybko. Tam gdzie
    następuje rozwój łatwiej będzie można sprzedać mieszkanie za 10 lat niż tam
    gdzie będzie wiele pustostanów. To oczywiste. Ale jeśli stawki wynajmu są
    nieproporcjonalnie wysokie w stosunku do rat kredytu to opłaca się zakup na
    kredyt zamiast wynajmowania nawet tam gdzie będzie problem ze sprzedażą. Jak
    pisałem nawet jeśli w przyszłości mieszkanie będzie warte 1zł, a dziś raty
    kredytu są takie jak koszt wynajmu to bardziej opłaca się kupić i płacić
    tyle samo ale mieć swoje i robić sobie z nim co się
    chce.

    Pozdrawiam
    Ergie