  • Data: 2022-01-17 19:21:10
    Temat: Re: czym najepiej ciąć opony?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 17 Jan 2022 09:55:53 -0800 (PST), ptoki

    > Mniej ale jednak taki onet czy ludki tutaj nadal narzekaja ze lasy
    > zasmiecone a powietrze zapirenione. To jak jest? Poprawilo sie bardzo
    > czy jednak nie do konca bardzo?

    Poprawiło się, ale mogłoby być jeszcze lepiej.
    Trzeba piętnować takie zachowania, nawet jeśli
    są z przesadą.

    > No i wspomniane problemy z odbiorem
    > "nietypowych smieci". Juz nie wspomne ze to tylko rąbek problemu bo ci
    > co smieci odbieraja czesto ich ani nie skladuja ani nie utlylizuja ani
    > nie recyklinguja ani nawet do tej mitycznej szwecji nie wysylaja bo
    > jednak to gówno z zachodu zjezdza do Polski a z hameryki plywie
    > kontenerami do azji. Ty sie martw a biznes nasmieci milion razy bardziej
    > niz ty. Ale to nawiasem, jak se ulzyc to konkretnie.

    Z tym to do obecnych rzondzących, uwielbionych przez drób i paru innych
    tutejszych dinozaurów mentalnych. :P

    > Ta, i jest ich tyle zeby od razu caly narod stygmatyzowac.

    Nie odniosę się, bo nie czytuję takich szmat.

    > Z drugiej strony skoro sa takie miejsca (zakladam ze gminy
    > turystyczniate) to kij im w oko jak nie umieja ogarnac tematu. Do
    > kazdego domu bez deklaracji dolozyc nieco podatku (zazwyczaj nie wala
    > maksymalna stawka wiec jest miejsce) na smieci. I postawic kubel do
    > zbioru. A to co do lasu wywiezione przegrzebac i znalezc winnych. Ale
    > musi sie chciec. Prosciej na onet arta maznąc...

    No już była afera jak w wawie chcieli liczyć śmieci od zużycia wody, która
    to metoda była dosyć skuteczna IMHO.

    > Jak wyzej, jest paru takich ale onet napisze "ze Polacy"...

    No a kto, Ukraińcy, Mongolczycy? Nie ma co nas wybielać.

    > Temat latwy nie jest i po zwiedzeniu nieco swiata stwierdzam ze wszedzie
    > jest podobnie. Na zachodzie nawet mysle ze gorzej bo tam sie intensywnie
    > sprzata wiec ludzie nie maja tyle oporu przed smieceniem. Ale
    > pochodzilem nieco po lasach tu i owdzie i jakos drastycznie mniej smieci
    > nie widzialem.

    Ja zaś uważam że w PL jest wyjatkowo czysto (jeśli chodzi o szeroko pojęte
    śmieci, bo jeśli chodzi o powietrze to tylko włosi w alpach potrafią nam
    dorównać) na tle innych krajów. To dobrze, ale powtarzam ponownie, nie
    znaczy że nie mogłoby być lepiej.

    Najbardziej mnie wpieniają palacze, wydaje się że nie mają pod tym względem
    żadnych ograniczeń, pet przez okno samochodowe leci cyklicznie, pet na
    chodnik, a jak pet to i zaraz papierek z gumy do żucia, husteczka
    higieniczna, a z cięższych to butelka, puszka i inne śmieci.

    --
    Pozdor
    Myjk