eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniedalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd? › Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Date: Tue, 23 Feb 2021 10:50:11 +0100

    On 23/02/2021 10:28, ToMasz wrote:
    > a co byś powiedział na tak regulowaną wolność:
    > 1. ToMasz proponuje. sprzedam Wam prąd, za cenę 10 groszy za
    > kilowatogodzinę, ale mam prawo w dowolnym momencie umowy, podnieść cenę
    > bez powiadomienia

    Nie kupiłbym.

    > 2. herby zastanawia się na kupnem, nie zauważył małych literek po
    > przecinku.

    Czasami czytam też małe.

    > 3. w ameryce mają złą wolność, ale ma to szanse działać - Tobie sie nie
    > podoba

    Mi się bardzo podoba. Uważam że nigdy za mało wolności.

    > 4. u nas, rządy w pewien sposób regulują ceny. ale nie podoba sie to
    > firmom, bo gdy one mogą dużo zarabiać  - nie wolno im, gdy tracą - mogą
    > tracić.

    Chyba nie pojmujesz w czym rzecz.

    Wolnośc jest wtedy, kiedy możesz robić co chcesz, jeśli nie krzywdzisz
    innych.

    "Wolność" w wydaniu Texańskim polega na tym że można było z dnia na
    dzień oskubać ludzi.

    Jesteś pewnien że "wolnośc gospodarcza i brak regulacji" to to samo co
    "wolność" w rozumieniu rozwoju, szczęscia i dążeń ludzi?

    > konkurować, bo PAństwo ustawiło tak ciasne widełki że nie ma po co. czy
    > to nie jest socjalizm?

    Po drugiej stronie jest sytuacja kiedy niewidziala ręka rynku wybija
    zęby konsumentowi. Czy to aby na pewno to o co walczysz?

    Przyrównywanie wszystkiego do "lewactwa","socjalizmu" jest
    charakterystyczne dla korwinistów. No więc masz korwninistów w praktyce,
    w texasie. Ani grama socjalizmu. "Oszczędności zycia" poszły w pizdu.
    Ile w tym przesady nie wiem, ale w sumie nie ma to znaczenia. Po drugiej
    stronie od socjalizmu jest dziki kapitalizm. Oba podejścia mają
    zwolenników głównie wśród debili, co łatwo zauważyć kto przewodzi
    partiom wyznającym te wartości.

    > 5. a co byś powiedział, na takie rozwiązanie w którym zamiast punktu 3.
    > urząd ochrony konsumenta ogłasza, ze ToMasz w 50 stronicowej umowe o
    > sprzedaż prądu, zawarł takie klauzule, które w pewnych wypadkach
    > spowodują nagły wzrost rachunków i UOKIK odradza zawieranie takich umów.
    > Czy taka rola państwa nie wystarczy?

    Nie, bo to nie "wolność". Sugerujesz że w imę wolności nalezy oskubać
    każdego kto miał choć milisekundę słabości w podpisywaniu papierów, a
    często nawet i bez papierów.

    Jesteś na stanowiku "okradli Cie? To idź do sądu, za 10 lat odzyskasz
    ćwierć". Ja jestem na stanowsiku "nie okradli Cie, a chcieli? Całe
    szczęscie prawo działa, zajmij się czym chcesz zamiast zapierdalać po
    sądach".

    > Czy nie byłoby lepiej dla gatunku
    > ludzkiego aby lwia część poiformowana że ogień parzy przeżyła, a
    > nieliczne jednostki zmarły

    A to coś znowu z okiolicy nazizmu? Tam też coś był o "słabych
    jednostkach". A na koniec okazuje się że te "silne jednoski" to jakiś
    Haniek z komisu samochodowego co klepie i sprzedaje niebite, skubie
    klientów jak leci i pilnie śledząc w necie wszelakie objawy lewactwa i
    pedalstwa które mu to Eldorado skubania odbierze.

    Mylisz cwaniaczków z elitą intelektualną.

    Elita intelektualna siedzi po instytutach fizyki, matematyki, chemii.
    Doświadczenia robią, liczą, publikują, wynajdują. Są pierwsi do skubania
    przez Heńka, Haniek nimi gardzi, bo to słabe jednostki.

    >. bo alternatywa jest taka że wspólnym kosztem
    > ogrodzimy każdy nawet najmniejszy płomyk.

    Nie, masz biegunowe alternatywy, stąd kłopot w pojmowaniu problemu.

    Pomiędzy korwinistami i socjalistami jest całkiem sporo miejsca. W
    zasadzie w środku znajdziesz ludzi któzy potrafią myśleć. Bieguny zawsze
    gromadziły głównie debili. Dzisiaj widać to bardziej niż kiedykolwiek.

    > a za 500 lat ludzkość zginie
    > bo pojawiło się mikroskopijne zagrożenie, którego nie przewidzieliśmy a
    > instynkt przetrwania, kalkulowanie czy gonić czy uciekać wygineło
    > pokolenia wcześniej

    W Texasie nawiało troche śniegu i państwo umarło bo niewidzialna ręka
    rynku doprowadziła do stanu w którym energetyka jest ledwo wydolna, na
    aby aby, po cięciach kosztów.

    Nie chcesz, aby światem rządzili ekonomiści od optymalizacji, naprawdę
    nie chcesz.