eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniedalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd? › Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
  • Data: 2021-02-23 11:13:14
    Temat: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 23 lutego 2021 o 10:55:32 UTC+1 heby napisał(a):

    > UE to nie socjalizm. Zerknij do Wenezueli, przekonasz się co to socjalizm.

    A niby co? Jeśli ~3/4 dochodów zbiera państwo...

    > Nie, zwyczajowo w takiej sytuacji rynek pozwoliłby pożyczyć prąd z
    > innego kraju, dzięki umowom handlowym za wczasu ograniczonymi pułapami cen.

    Ale ja mówię o sytuacji takiej, że się nie da... typu -30 w większości państw, w
    każdym mieszkaniu odpalone farelki...
    Teksas raczej też nie jest odcięty od reszty USA, pewnie chętnie by sprzedali trochę
    drożej prąd, ale linie energetyczne maja jakieś tam limity i jak pobór prądu wzrasta
    kilkanaście/dziesiąt razy ponad standardowy to ... się nie da...

    > Od kiedy oni są w UE?
    to tez taki opiekuńczy kraj ;) w czołówce w statystykach na "najlepsze życie"

    > Towaru brakuje bo rynkiem energetyki w Texasie steruje dziki kapitalizm.
    Raczej minimalizowanie kosztów, Australia podobnie się "załatwiła" przechodząc w
    dużej części (jak UE) na odnawialne źródła energii, które są mocno niestabilne...
    W sumie UE tez tak chce docelowo, mam nadzieję, że jakieś wnioski z tego wyciągną...

    > Nie w czasie klęski zywiołowej. Z tego powodu poczas powodzi w 1997
    > frajerzy rozdawali chleb za darmo, zamiast jak porządni kapitaliści, pod
    > zastaw mieszkań. Miękiszony.

    Klęska na poziomie małego regionu to OK, ale na większą skalę... ? Jeśli czegoś
    fizycznie nie da się zapewnić wszystkim?
    W końcu Teksas to ~2x większy od Polski i jak to w USA w miarę autonomiczny stan...