    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: instalacja fotowoltaiczna raz jeszcze
    Date: Wed, 24 Jan 2018 07:53:38 +0100

    Lisciasty pisze:

    > Ja nie mówię, że się z Wami nie zgadzam w tej kwestii, ale póki co
    > problem jest stricte anegdotyczny. Całkowita powierzchnia fotowoltaiki
    > w Polsce to w tej chwili niecałe 130 hektarów, z czego większość jest
    > na dachach.

    I chodzi o to, żeby tak pozostało. Nie hektary, ale większość. Ja bym nie
    dał pieniędzy (swoich, społecznych) komuś, kto chce za nie paść panele
    na łące.

    > Jak żółci wypuszczą tanie dachówki to ludzie sami będą montować bez wymogów :>

    Tu z kolei ja nie rozumiem o co chodzi w tym ciągłym gadaniu o dachówkach.
    Chrzanić się z kabelkiem przy każdej? Jakoś tego nie widzę. Zresztą i bez
    tego krycie dachówką przeważnie jest droższe, duże płyty muszą wyjść taniej,
    obojętne eternit czy krzem. Tu wystarczy system łączenia typowych paneli,
    jakieś uszczelki czy cóś pzryśrubowane do aluminiowej ramy. Widziałem już
    gdzieś panele montowane w ten sposób, że nie odstawały od pokrycia obok.
    Pod spodem pewnie była tylko jakaś papa termozgrzewalna.

    --
    Jarek