  • Data: 2021-03-04 08:36:55
    Temat: Re: jaki cyfrowy programator czasowy?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-03-03 o 18:59 GMT, Budzik napisał:
    > Nie wiem jak we Francji ale trzeba tez pamietac ze np w Polsce coś
    > kupione za 20x przedsiebiorce rozliczajacego koszty kosztuje tak
    > naprawde około 14x.

    Co do zasady to oczywiście tak jest. Przy czym relacja 20:14 jest
    bardzo optymistyczna (dla warunków fr przynajmniej).

    Szybko licząc na luźnym przykładzie:

    Firma kupuje sprzęt za 120 brutto
    -> kosztuje faktycznie 100 (VAT)
    -> te 100 zostaje odjęte od dochodu, czyli pomniejsza podatek od
    przedsiębiorstw (30%)
    wynika z tego, że z firmy w okresie rozliczeniowym z kasy zniknęło 70
    (zwrot VAT 20 + pomniejszenie podatku o 30)

    Teraz ten sam sprzęt kupuje ktoś prywatnie
    -> kosztuje faktycznie 120
    -> te 120 człowiek musiał najpierw zarobić, a więc opłacić z nich
    podatek dochodowy (załóżmy 7%, zależy od dochodów) oraz wszelkie
    składki i socjale (20% z górką), czyli całkowity koszt to coś w
    okolicach 160.

    Z powyższego wychodzi relacja 7:16. To duże uproszczenie i na skróty,
    ale rząd wielkości raczej dobry. Przy czym im człowiek ma wyższe
    dochody, tym drożej płaci za wszystko (tutaj nazywają to
    "sprawiedliwością socjalną", ja nazywam to inaczej ale po latach
    zdążyłem się już przyzwyczaić).

    Mateusz