  • Data: 2021-03-04 14:03:50
    Temat: Re: jaki cyfrowy programator czasowy?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-03-04 o 13:27 +0100, Janusz napisał:

    > No nie, Mateusz ma rację, osoba fizyczna musi jeszcze te 123zł
    > zarobić i zapłacić podatek od tego, u nas średnio 16%, więc aby mieć
    > 123zł musi zarobić ~143zł.

    Te 143 to dalej optymistyczna wizja, w praktyce podatek dochodowy to
    nie wszystko: od zarobionych kwot należy odprowadzić jeszcze kilka
    innych przykrych składek.

    Nieco inne podejście, być może łatwiejsze: Zarobiłem 100 zł. co mogę z
    tym zrobić?

    Firma: kupić szczotkę do WC za 123 zł. Odbieram 23 zł VAT i zgłaszam
    dochód 0 zł.

    Prywatnie: opłacić składki zdrowotne/chorobowe/itd (zus.pl
    podpowiada 14%), następnie odprowadzić podatek dochodowy (19%?). w
    kieszeni zostaje 69 zł.

    Składki emerytalnej z litości nie liczę, bo ktoś może uważać, że to
    cokolwiek warte.

    Mateusz