  • Data: 2011-05-16 19:06:19
    Temat: Re: jakie rolety do okien: zintegrowane vs. nadrpożowe
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Maj, 15:40, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > A ja się zastanawiam po co wogóle rolety w domku jednorodzinnym. Przed
    > włamaniem nie chronią prawie wcale. Przed "podglądaczami" niby chronią ale

    Mam podobne zdanie :) 99% ludzi te rolety nazywa "antywlamaniowymi".
    Ostatnio na moim lokalnym forum kobita napisala ze "teraz my home is
    my castle" i zapodala kilka zdjec okien z zamknietymi roletami ;-) Ah
    ten marketing.. Ja mysle ze moje okna z szybami P4 i okuciami WK2
    dadza zdecydowanie dluzsze opoznienie w przypadku wlamania (zakladam
    3-4 minuty) w porownaniu do takich rolet (2-4 sekundy) i zwyklych
    okien (kolejne 2-4 sekundy).

    Przy okazji mam wyzsze okno, wiecej swiatla w domu. Od poludnia przy
    tarasie mam zadaszenie ktore w lato oslania mnie od slonca. Ale oprocz
    tego mimo wszystko kupilem sobie rolety montowane od srodka - tyle ze
    takie: http://www.kuprolety.pl/fotki/Image/helios/1.jpg

    Okna mam w identycznej okleinie i rolet wogole nie widac - maja
    prowadnice wiec mozna uchylac / otwierac i roleta nie lata jak glupia.
    Jak ktos szuka rolet to b. te polecam, sa fantastyczne. Ogolnie jestem
    wrogiem takich marketowych roletek ktore sie po paru tygodniach gna,
    brudza i wygladaja fatalnie - ale te sa poprostu pierwsza klasa, caly
    mechanizm i prowadnice - grube, sztywne, mocne, trwale. A okleina
    orzecha jest *identyczna* jak okleina orzecha w moich oknoplastowych
    oknach :)

    Jedyna wada, ze nie sa elektryczne, czy sterowane z pilota. Choc
    szczerze mowiac nie wiem czy by mnie takie sterowanie rajcowalo - na
    oknie wykuszowym mam trzy osobne roletki i czesto kazda ustawiam
    inaczej - recznie to pyk, pyk i gotowe, z pilota czy klawisza trwaloby
    to zdecydowanie dluzej :) Nie zaluje ;)
    pozdr.

    --
    Adam