  • Data: 2020-08-05 09:37:28
    Temat: Re: niemiecka jakość
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-08-05 o 08:20, ddddddddddddd pisze:

    > tak, tu się odnosiłem do postów Pitera
    > Funduszom można utrudniać zakup teraz, można też próbować wyciągnąć na
    > wierzch korupcję z lat wcześniejszych.
    Ale sam widzisz że sprawa tam została zamieciona pod dywan, zamiast
    tamte umowy renegocjowawszy ze względu na kryminalne poszlaki idą w
    kierunku nacjonalizacji, mnie to tam rybka, ale ciekawy paradoks się
    tworzy, jeszcze trochę i się okaże że Bierut ze swoimi nacjonalizacjami
    był wizjonerem :)
    "Tam zapisano, że ziemia, zasoby naturalne i kluczowe branże przemysłu
    mogą zostać uspołecznione, jeśli monopol lub quasi-monopol zagraża dobru
    wspólnemu. "

    > IMO problem jest jeszcze inny: kupują, ale się domami nie opiekują (tak
    > wynika z tekstu, choć przy tak słabym zarobku wcale mnie to nie dziwi) -
    To też, zobaczymy co im z tego wyjdzie, ale będzie ciekawie :)

> [...]
    > ceny maksymalne - a przecież jakby podnieśli czynsze, część ludzi by się
    > wyniosło, ceny wyregulowały same, mieszkań pewnie powstałoby więcej - bo
    > mi z artykułu wynika, że pani poszkodowana w tym artykule chce nadal
    > mieszkać w mieszkaniu 150m2 w centrum w cenie wynajmu kawalerki w
    > Warszawie - tymczasem właściciel pewnie chętnie zmieniłby to mieszkanie
    > w trzy albo 4 kawalerki (nie znam rynku, ale czy mieszkań w Berlinie
    > jest w tej chwili za dużo? bo jak nie to dla wszystkich optymalniej
    > byłoby żeby zamiast jednego mieszkania 150m2 powstały trzy po 50m2)

    To są wszystko rzeczy oczywiste, dla nas, ale jak widać tam jest deko
    inaczej.

    --
    Janusz