  • Data: 2019-04-05 15:47:06
    Temat: Re: nietypowe(?) ogrzewanie elektryczne
    Od: sk <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 5 kwietnia 2019 09:02:17 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Jeżeli masz możliwość podłączenia gazu z sieci to nawet się nie zastanawiaj.
    >
    > Rób wszędzie ogrzewanie wodne. Dzięki temu nie "strzelisz sobie w stopę"
    > i zawsze będziesz mógł zmienić źródło ciepła na oszczędniejsze np. na
    > gaz czy pompę ciepła.
    >
    > Takie wodne ogrzewanie będziesz mógł zasilić kotłem elektrycznym, kotłem
    > gazowym lub dowolnym innym, włącznie z pompą ciepła.

    Po jeszcze jednym zastanowieniu się chyba zrobię tak jak piszesz, bo rzeczywiście
    ogrzewanie podłogowe z piecem elektrycznym da mi tę samą wygodę a dojdzie bonus w
    postaci niezależności, jakby się koszty poszczególnych źródeł radykalnie zmieniły.

    Gazu tam nie ma i chyba nie będzie.
    Pamiętam z moich pobytów na początku lat dziewięćdziesiątych w Niemczech, że
    "wszyscy" właściciele domów palili w piecach olejem opałowym, który był gromadzony w
    zakopanym na placu zbiorniku. Nie sprawdzałem jak taka oferta wygląda obecnie w
    Polsce.

    > Inwestowanie w super-hiper tanie ogrzewanie elektryczne przy użyciu
    > paneli to stek bzdur i tu potwierdzam to samo co pisze Zenek. Firma
    > sprzedaje panele, które w eksploatacji nie będą ani tańsze, ani droższe
    > od każdego innego panela czy grzejnika elektrycznego z marketu. Tyle, że
    > kupując grzejniki w markecie kupisz je za 1/10 tej ceny.

    Osobiście bzdurą nazwałbym tylko coś co nie spełnia oczekiwań, bo cena to sprawa
    indywidualna, gdyż prawie każdy sobie ceni bardziej coś innego.
    Jeżeli te ich grzejniki grzeją i rzeczywiście jednolicie rozprowadzają ciepło w
    pionie to razem z brakiem konieczności posiadania kotłowni i bez konieczności
    prowadzenia rurek są jakąś ofertą.
    Na pewno jest to jakieś rozwiązanie, gdy trzeba się szybko i ładnie urządzić w
    istniejącym budynku, gdzie dotychczasowi mieszkańcy grzali się piecem kaflowym.