eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanientg elektryczne auta › Re: ntg elektryczne auta
  • Data: 2023-12-20 15:15:19
    Temat: Re: ntg elektryczne auta
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wed, 20 Dec 2023 10:17:27 +0100, Cavallino

    > Nieprawda.
    > Mój (osobowy) tak średnio z 50% więcej.
    >
    > Owszem, są możliwe warunki że spadnie o 25% (długa trasa przy plusowych
    > temperaturach), ale to margines zużycia, zwłaszcza że zimą w długie
    > trasy jeżdżę rzadko.
    > Pewnie to też po części jest tego efekt - większy procent eksploatacji
    > to krótsze trasy wokół komina.

    Czyli warunki brzegowye -- jak to przełożyć na zasięg to nawet taki
    przyrost zużycia energii z powodu konieczności każdorazowego nagrzewania
    kabiny nie przekłada się na fakt że się nie dojedzie do celu.

    > Realnie to jest tak:
    > Średniorocznie 17,8 kWh/100 km

    Nie znam nikogo kto posiada elektryka a kto nie grzałby go na drucie przed
    jazdą. Ja też grzeję, nie po to żeby mieć większy zasięg oczywiście, ale
    żeby mieć komfort. Zużycie energii to jedno, a faktyczny zasięg to drugie.

    > Latem: koło 14-15
    > Zimą: koło 22.

    Ale to nie na trasie 400km jak to była postawiona teza
    spadku zasięgu o połowę.

    > Kurier może mieć jeszcze gorzej, bo częściej się zatrzymuje
    > i non stop będzie grzał wielką budę.

    A od kiedy to w dostawczaku (nawet spalinowym) grzana jest poza kabiną
    także buda? Bo jak dla mnie dostawczak ma mniej kabiny do grzania
    (zazwyczaj połowę tego co osobowy).

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1