    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: pompa ciepła i bufor
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <6...@g...com>
    <604679a1$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <60468c77$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <604708c9$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <172eytdx1apmg$.dlg@myjk.org>
    <6048af78$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <6048cb1b$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 10 Mar 2021 23:15:13 +0100

    Wed, 10 Mar 2021 14:35:28 +0100, Uzytkownik

    > Nie są aż tak duże.
    > Dom stoi zbyt blisko sąsiada i nie ma możliwości ustawienia rusztowań.
    > Wzdłuż ogrodzenia obsadzone są gęsto drzewa, a dach jest spadzisty.
    > Trzeba będzie transportować panele poprzez kalenicę.

    I to transportowanie przez kalenicę ma rzekomo podrażać instalację o 2
    tys./kWp?

    > Ale ja dobrze wiem, że są bez sensu.
    > Napisałem o ofertach, które dostaliśmy.

    W takim razie po co postawiłeś kategoryczną tezę, że instalowanie paneli
    się nie opłaca bo się zwracają 25 lat?

    > Nawet kolega z którym współpracuję od wielu lat nie jest w
    > stanie dla mnie tego zrobić poniżej 5,5tys/kW.

    Na jakim sprzęcie to wycenił?

    > Przecież nie mogę żądać od niego, żeby jego pracownicy robili to za
    > darmo, albo żeby dokładał do interesu.

    Po raz kolejny, nadal nie zdajesz sobie sprawy jaki procent instalacji
    stanowi sprzęt. Podpowiem ci zatem po raz kolejny, choć wielokrotnie o tym
    było na grupie, że za 2500 zł brutto/kWp masz w zasadzie najlepsze
    podzespoły obecne na rynku. Co oznacza, że twój "super znajomy" z którym
    się obchodzisz jak z jajkiem i go tak strasznie bronisz, chce od ciebie
    3000 zł brutto/kWp za robociznę. Czyli przy instalacji 10kWp to jest 30 000
    zł (słownie trzydzieści tysięcy złotych) za 3 dni pracy (w porywach). 10
    tys. dziennie! 1250 zł/h, przy 4 ludzioach do opłacenia 300 zł/rh.

    > Ale zauważ jak zachowuje się Myjk. On wszystko wie najlepiej, a wszyscy
    > inni to idioci, kłamcy i agresorzy.

    Znowu projekcje urządzasz, to ty twierdzisz że wiesz wszystko najlepiej,
    zarzucasz wszystkim kłamstwa, w tym że są oszustami (także podatkowymi),
    trollami itp.

    > Udowodnił taką postawę także jak
    > napisałem, że zamierzam zamontować tam pompę ciepła 12kW T-CAP.

    I kolejna projekcja. Zapytałem dlaczego taka duża pompa i to jeszcze TCAP,
    a tobie piana się polała.

    > Bo on ma pompę 9kW i jemu wystarcza.

    Nie "bo", przestań manipulować znowu.

    > Nie bierze pod uwagę, że ktoś ma życzenie
    > mieć większy dom od niego i do tego jeszcze chcieć ogrzewać garaż, a do
    > tego jeszcze mieć pół domu przeszklonego. Ponadto poza parterem i
    > piętrem mieć jeszcze koncepcję zagospodarowania poddasza.

    Oczywiście że biorę, stąd było PYTANIE przed wysunięciem wniosków. No ale
    gresor znowu ci się włączył.

    --
    Pozdor
    Myjk