  • Data: 2010-03-13 01:07:31
    Temat: Re: prad ze slonca i z wiatru dla domu
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    solarnych:http://www.tegola.pl/product.php?id=19

    > Idzie na to wyrawać dotację z WFOŚiGW lub urzędów gmin, mają programy na
    > fotowoltaikę.

    35 tys za 1kW... !!!, nie wiem ile tej dotacji trzeba by było wyrwać,
    żeby to się opłacało,
    chyba lepiej (jak ktoś musi) pobawić się w amatorsko robione
    elektrownie wiatrowe, gdzie uzyskanie takich mocy nie jest tak drogie,
    urządzenia nieskomplikowane i niewielkie gabarytowo (odpadają problemy
    formalne z budową wysokich masztów)
    BTW chyba najlepiej wybudować się nad jakąś bystrą rzeczką i
    kombinować z turbiną wodną, to sprawdzone od lat rozwiązanie i chyba
    najlepsze w naszych warunkach słonecznych czy wietrznych (wyłączając
    kieleckie :-))...
    BTW2 u nas na podlasiu modne ostatnio są małe wiatraczki, takie po
    kilkaset W, za sprawą jakiegoś rolnika, hodowcy, który sprowadza takie
    coś z demontażu zagranicznego, postawił sobie taki jeden przy stawach
    rybnych i zasila tym jakieś pompki i napowietrzacze, udzielił wywiadu
    dla lokalnej gazety i lawina ruszyła... :-)
    ale w mojej gminie o dopłatach z tego tytułu nie chcą słyszeć... :-(,
    ludziska boją się wiatraków, pewne radio po utracie dotacji na
    geotermię, usilnie przekonuje słuchaczy o szkodliwości tego typu i
    jakichkolwiek innych rozwiązań i straszy grzechem śmiertelnym...

    pozdrawiam
    s_13