  • Data: 2010-03-13 21:39:52
    Temat: Re: prad ze slonca i z wiatru dla domu
    Od: M <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tornad pisze:
    > ciach

    > Mlody, czasem nadmiar wiedzy przeszkadza w rozwiazaniu prostego problemu.
    > A tak w ogole to ja od pewnego czasu juz tak bezgranicznie nie wierze w slowu
    > drukowanemu. A wszystko przez pewien incydent, ktory mi sie przydarzyl.
    [...]
    > bylo wydrukowane duzymi literami nawet w gazecie opiniotworczej o najwiekszym
    > nakladzie.

    Z tym młodym to biorę za komplement. A tzw. "opiniotwórcza" (rp.pl)
    prasa twierdzi, że globalne ocielenie to ściema (Wildstein, Wróblewski)

    > Zapewne nieuwaznie przeczytales to co napisalem i stad Twoje niczym
    > nieuzasadnione podejrzenia, proby manipulacji a nawet dyskredytacji moich
    > przemyslen.

    Zapewne nieuważnie przeczytałeś to, co napisałem i stąd Twoje niczym
    nieuzasadnione podejrzenia. Powtórzę - energia docierające i to, co
    zostanie pochłonięte przez panele to niewiele w porównaniu do efektu
    jaki daje CO2. Natomiast efekt, o którym piszesz może być znaczny z
    innego powodu - dopóki na północy i południu jest dużo śniegu, to
    większość energii jest odbijana. Jak będzie go mniej to efekt będzie
    znaczny - zwłaszcza, że nie będą to 2m^2 na dachu ale cała powierzchnia
    działki (posługując się analogią), czyli np. 1000m^2.

    A większe odbicie promieniowania można zrobić, tylko trzeba było to
    zrobić w górnych warstwach atmosfery. Niestety nie wyszłoby to na dobre
    ludzkości. Wydaje się, że do takiego scenariusza wystarczyłaby wojna
    nuklearna Pakistan - Indie. Chmura pyłu poczyniłaby spore zamieszanie.

    M.