    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: projektowanie w skali 1:1
    Date: Wed, 23 Mar 2022 13:14:09 +0100

    Dnia Wed, 23 Mar 2022 12:04:02 +0100, Slavo napisał(a):

    > Czy pamiętasz czy to w Polsce ktoś robił?

    Czytałem to całe lata temu, książka albo pożyczona z biblioteki
    pedagogicznej albo w czytelni tejże.
    Niestety, teraz nie pamiętam szczegółów.
    Była to jakaś książka albo z archtektury, albo techniczna: elektryka,
    kanalizacja, może coś podobnego.
    Tam było kilka fotografii właśnie z takiej ekspozycji pod klienta. Pamiętam
    kilka szaczegółów, m.in. to, że wcześniejszy "wywiad" dotyczył
    preferowanych kwiatów i właściciel owego domu towarowego (a w zasadzie jego
    pracownicy) dbali, aby w wazonie były ulubione kwaiaty klienta/klientki.
    Była fotografia tej części pomieszczenia razem z kwiatami. Częścią
    "ekspozycji" byli też służący, aby właściciel miał pełniejszy wgląd w
    wystrój mieszkania razem ze słuźbą, która wtedy pełniła rolę wystroju.
    Zapamiętałem, bo w realiach PRL było to jak opowieść z innej bajki.

    Były też fotografie tegoż domu towarowego. Zacny gmach, duży,
    wielopiętrowy. Pionowe kolumny pomiędzy niektórymi oknami na całąwysokość,
    u góry chyba zaokrąglone, jakby wchodziły do budynku. Ale czy to była
    Warszawa, Kraków, Lwów czy inny Lwów, to nie pamiętam. Widziałem tę książkę
    około 40 lat temu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam