  • Data: 2012-06-27 14:12:29
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    news:jsert5$3te$1@node2.news.atman.pl...
    > Rekuperator - koszt inwestycji ok 8k (...)

    Podaj namiary na wykonawcę, który mi to zrobi za taką kwotę. Ja dostałem
    wyceny rzędu 14-20kzł. Samo wiercenie w stropie wycenili jedni na 2kzł
    (Panie, bo to strop żelbetowy i trzeba specjalną wiertnicę diamentową i
    bierzemy do tego zewnętrzną firmę). Powoli skłaniam się do rezygnacji z
    wentylacji mechanicznej...

    > A odpowiadając na pytanie ja bym zdecydowanie polecał rekuperator nawet
    > nie ze względu na oszczędności (bo 15 lat zwrotu inwestycji to tak jakby
    > go nie było) ale ze względu na komfort - w zimie nie wieje Ci zimnym
    > powietrzem z kratek, a w lecie dodatkowo oszczędzasz zimno z klimatyzacji.

    Na oszczędności nie liczę, bardziej zależy mi na komforcie.