  • Data: 2016-07-11 11:29:30
    Temat: Re: wyliczenie zapotrzebowania domu na ciepło
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 11:18:58 UTC+2 użytkownik w...@g...com
    napisał:

    > Pytam właśnie pod kątem CWU, bo przy CO jest niewielki skok podgrzania wody w
    podłogówce (o 5stopni)

    A juz chyba wiem na czym sie tak zafiksowales. To nie jest tak, ze pompa
    z 10stC na zasilaniu wypluwa odrazu 50stC na wyjsciu :-) Zakladajac, ze przy
    CO i CWU masz taka sama pompe to wypluwana woda bedzie miala dokladnie o taka
    sama wartosc wyzsza temperature. Grzanie to proces ciagly - zakladajac, ze
    zbiornik CWU jest napelniony woda 10st (tak nigdy nie jest - jedynie przy
    pierwszym napelnieniu) to pompa grzejac zacznie wypluwac wode 15stC.
    W miare podgrzewania calosci zbiornika - 16stC, 17stC, 18stC az osiagnie 50stC.
    Ale delta bedzie praktycznie zawsze taka sama (u mnie to jest srednio 3-4stC -
    zalezy przede wszystkim od mocy pompy, bo zalezy scisle od szybkosci samego
    przeplywu :)

    Nie myl energii z temperatura. Temperatura to tylko wskaznik ilosci energii :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.