  • Data: 2013-04-03 15:15:53
    Temat: Re: za glośne pociągi - co z tym zrobić
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.04.2013 13:07, /// Kaszpir /// pisze:

    > Są pewne tereny gdzie nikt przy zdrowych zmysłach się nie buduje.
    > Ciężko wymagań aby firmy płaciły za kogoś głupotę , bo doszło by do
    > idiotyzmów ...
    >
    > Bo ciężko by było wymagać np. od lotniska które istniej kilkadzisiąt lat
    > , a koło lotniska wybudował dom jakiś idiota aby lotnisko zamknąć albo
    > lotnisko miało ograniczyć hałas aby dogodzić komuś kto "zaoszczedził" na
    > działce ...
    >
    > Normy i odszkodowania to tak , ale przy nowych inwestycjach przy
    > istniejącej już budynkach i itd ...

    I masz całkowitą rację, znam gościa, który pisał latami o zgodę na
    wybudowanie się na zboczu, które było wpisane jako osuwisko czynne.
    Miał swoje ekspertyzy, udowadniał, że góra jest ok. W końcu dostał
    pozwolenie i nawet około 15 lat mieszkał bezproblemowo, do czasu bo
    niestety jego osuwisko znów stało się czynne kilka lat temu.

    Co innego budujesz się przy torach, po których dziennie jedzie dwa
    pociągi, a po latach już 2 na godzinę. Na dodatek norma hałasu
    przewiduje 50 dB, a jest 100.

    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source
    =web&cd=2&ved=0CDQQFjAB&url=http%3A%2F%2Fippc.mos.go
    v.pl%2Fippc%2Fcustom%2Fhalas%282%29.doc&ei=6ClcUajAK
    MnV4QTJ94DQCA&usg=AFQjCNF8XLpGcjrKPgquFgbgbMQF5jtP_w
    &sig2=RWJQxCGZB8r3sxz3Y7iQyw&bvm=bv.44697112,d.bGE&c
    ad=rja

    Mi zdrowy rozsądek kazał szukać działki daleko od drogi głównej, jak
    najdalej od torów, z dala od mogącej wylać rzeki ale niestety nie
    przewidziałem, że wiatry u mnie będą tak spore. Na szczęście
    ubezpieczyciel nie robi problemów z wypłatą odszkodowań jam mi wichura
    coś zniszczy.

    Normy nie mają zastosowania do nowych inwestycji, a do wszystkich

    frag. ze strony: http://cicheniebonadwarszawa.pl/

    Wzrastający ruch na lotnisku Babice pwoduje , że poziom hałasu w
    obszarze kręgu nadlotniskowego zaczyna przekraczać obowiązujące normy,
    określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dn.14 czerwca 2007
    (Dz.U.nr.120 poz.826 ).Norma ta dla dnia wynosi 60 dB dla zabudowy
    mieszkaniowej i 55 dB dla zabudowy związanej z pobytem dzieci i młodzieży

    Inna sprawa, że pozwolenia na budowę wydawane są na terenach:
    jak na początku pisałem - osuwiska, poldery zalewowe, strefach
    ochronnych, ...

    Ale masz rację ludzie często sami sobie są winni bo wiedzieli, że rzeka
    wylewa, a wybudowali, wiedzieli o planowanej drodze, wiedzieli o linii
    kolejowej, lotnisku, a wybudowali. I jeszcze często byli źli bo jak to
    wójt, czy inny prezydent nie pozwala im się budować na WŁASNEJ działce

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com