  • 1. Data: 2012-02-11 18:36:58
    Temat: Stacja pogody - jaka?
    Od: MS <g...@o...pl>

    Dzień dobry,

    chciałbym zasięgnąć opinii w sprawie stacji pogodowych. Jaką wybrać:
    analogową (wskazówkową) czy cyfrową? Słyszałem taką opinię, że analogowe
    są dokładniejsze ale wymagają puknięcia lekko w szybkę zegara w celu
    zaktualizowania wskazania pomiaru, natomiast cyfrowe są praktyczniejsze
    bo niemal cały czas podawane są aktualne dane.

    Dzięki z góry

    Marek

  • 2. Data: 2012-02-11 21:18:47
    Temat: Re: Stacja pogody - jaka?
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    MS (g...@o...pl)
    in news:jh6cg8$gpt$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > zegara w celu zaktualizowania wskazania pomiaru, natomiast cyfrowe
    > są praktyczniejsze bo niemal cały czas podawane są aktualne dane.

    Niektórzy ten temat traktują bardzo poważnie:
    http://stacjepogody.waw.pl/
    http://stacje-pogody.pl/

    :)
    Pozdrawiam,
    Marcin Sz.

  • 3. Data: 2012-02-12 08:05:41
    Od: MS <g...@o...pl>

    Dzieki za linki ale jak widze to tam mowa jest głównie o drogich i
    profesjonalnych zestawach.Nieprecyzyjnie sie troche wyraziłem bo miałem
    na myśli taką pseudo-stację, czyli bez instalacji zewn. do pomiaru np.
    pręd. wiatru czy wielkości opadu. Wystarczy mi 3 zegary: termometr,
    higrometr i barometr. :)

  • 4. Data: 2012-02-12 08:34:22
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >zaktualizowania wskazania pomiaru, natomiast cyfrowe są praktyczniejsze bo
    >niemal cały czas podawane są aktualne dane.

    http://allegro.pl/stacja-pogodowa-stara-pamiatka-prl
    -gory-zakopane-i2068476454.html

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 5. Data: 2012-02-12 08:51:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MS" jh7rsi$9ks$...@i...gazeta.pl
> [...]
    pręd. wiatru czy wielkości opadu. Wystarczy mi 3
    > zegary: termometr, higrometr i barometr. :)

    SP METEO 10

    Mam. Nie jest zła, choc wygląd ma słaby.

    A ja dybię na stację z Carrefoura. Teraz kosztuje 62 złote, ja chcę
    ją kupić za mnij niż 50. Ma: DCF, temperaturę wewnętrzną i zewnętrzną
    oraz wilgotność względną powietrza wewnętrzną.

    Taką też mam.

    I taką -- TFA Diva Go 30.3018 -- także mam.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2012-02-12 08:59:39
    Od: "xxx" <j...@g...pl>

[...]

    Witam,

    Mam cyfrowa, kupiona w Castoramie za 170 PLN, spisuje sie calkiem dobrze,
    tylko baterie w czujniku zewnetrznym dosc szybko (gora po pol roku) sie
    rozladowuja. W samej stacji dzialaja przez rok, tylko w miare ich
    rozladowywania najpierw zaczynaja sie losowe problemy z lacznoscia miedzy
    czujnikiem a stacja, pierwszy raz myslalem ze sie psuje, bo po zmianie z
    jednego kanalu na drugi stacja czujnik "widziala", pare tygodni potem
    dopiero padla calkiem, ale po wymianie baterii w stacji wszystko wrocilo do
    normy.

    Pukanie w szybke zegara stosuje sie na przyklad na pokladzie szybowca, go
    wysokosciomierz, a wlasciwie cisnieniomierz wyskalowany w metrach, ma
    bezwladnosc i tam faktycznie po stuknieciu wartosc pokazanej wysokosci o
    kilkadziesiat metrow sie zmienia. W stacji stojacej na stale na ziemi,
    podlegajacej naturalnym zmianom cisnienia te zmiany sa chyba za wolne, by
    stukanie mialo sens. Ale to tylko moje zdanie.

  • 7. Data: 2012-02-12 10:23:07
    Od: MS <g...@o...pl>

    Grunt to dobry humor z samego rana :D

  • 8. Data: 2012-02-14 18:35:23
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Polecam te cyfrowe, co od czasu do czasu są w Lidlu za około 65-70 PLN.
    Ważne, aby stacja miała pomiar ciśnienia (nie wszystkie to mają).
    Reszta to raczej standard (temperatura wewn/zewn, wilgotność wewn/zewn.,
    etc.).

    Uwaga: działanie synchonizacji z zegarem DCF zależy jeszcze gdzie i w czym
    mieszkasz :-)
    W domku nie ma problemu z zegarem DCF oraz komunikacją radiową między
    czujnikiem zewnętrznym oraz 'bazą' (mało zakłóceń, ściany tak nie tłumią).
    W wielkiej płycie i innych blokowiskach z tymi funkcjami może być różnie i
    okaże się, że np. zegar trzeba ustawiać ręcznie.

    Główną wadą 'cyfrowych' jest konieczność wymiany baterii tak co 6-12
    miesięcy (zależnie od modelu- im mniej funkcji, tym oczywiście rzadziej).

    A co do analogowych barometrów i higrometrów 'zegarowych' - faktycznie,
    trzeba popukać w szybkę aby 'odświeżyć' wskazania takiego urządzenia. Poza
    tym, te za kilkadziesiąt złotych są mało dokładne.

  • 9. Data: 2012-02-15 07:18:35
    Od: Xaltuton <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com>

    "Ktos" <k...@n...net> wrote:

> [...]
    >Główną wadą 'cyfrowych' jest konieczność wymiany baterii tak co 6-12
    >miesięcy (zależnie od modelu- im mniej funkcji, tym oczywiście rzadziej).

    Zbytnie uogolnienie, z ktorym sie nie zgodze.
    Moja stacja juz ponad rok chodzi na bateriach - takze tych
    w czujniku zewnetrznym (a mrozy przeciez podczas dwoch ostatnich zim
    przekraczaly temp. -20 st. C.). Ale przy zabawkach z Castoramy czy Lidla
    to pewnie jest jak piszesz.
    Dla chetnych maly test stacji pogodowej TFA Laluna mojego autorstwa
    http://www.xaltuton.com/inne/testy/tfa.laluna/index.
    html

    I ogolnie skarbnica wiedzy dla chcacych zglebic temat:
    http://stacjepogody.waw.pl/

    --
    hominis est errare, insipientis in errore perseverare

  • 10. Data: 2012-02-15 08:32:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ktos" jhe9go$5ro$...@m...internetia.pl

    > Ważne, aby stacja miała pomiar ciśnienia (nie wszystkie to mają).

    Po co? :)

    http://www.gismeteo.com/city/daily/3187/ 748 mm Hg
    http://www.wunderground.com/auto/wxmap/global/statio
    ns/12295.html 991 hPa (spada)

    Niemal identycznie -- zważywszy na przelicznik.

    760 mmHg to 1013 hPa

    Po co mierzyć ciśnienie? Meteo podaje dokładniej. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'